Droga Pani Anno,
Syn musi najpierw opanować w pełni system języka polskiego, aby mógł tworzyć zdania złożone, gramatycznie poprawne w języku drugim/obcym. Proponuję ćwiczenia, jak w nauczaniu języka polskiego jako drugiego. Stosujemy wówczas historyjki obrazkowe (np. "Kocham mówić" - www.we.pl. oraz obrazki sytuacyjne z dialogami "Gdzie jest Filip?" - www.we.pl.
Warto także zastosować ćwiczenia koncentracji:
Rozwój poznawczy uzależniony jest od rozumienia pytań.
Należy zadawać pytania w ciągu dnia i podczas zajęć i odpowiadać na nie, tak by chłopiec nauczył się je rozumieć dzięki kontekstowi odpowiedzi dorosłego.
Lista pytań, które powinny się pojawiać podczas ćwiczeń w codziennych rozmowach:
Czego nie ma? Czego brakuje? Czego nie było? Czego brakowało co będzie? Kogo nie ma? Kogo brakowało?
Kto przyjdzie/przyjedzie? Dla kogo? Co się stało? Co się dzieje? Co się stanie? Dlaczego? Komu ? Czemu ?
Z kim? Z czym? O kim? O czym? Jaki? Jaka? Jakie?
Z jakiego? Z jakim? Z czym? Z kim? Który? Która? Które? Gdzie ? Którędy? Ile? Dlaczego?
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze
Dziękuję bardzo! Od dwóch tygodni pracujemy z materiałami, które nam Pani poleciła (dodatkowo mamy "Ćwiczenia pamięci symultanicznej i sekwencyjnej", karty ćwiczeń "Przyimki" i "Szeregi i relacje") Syn świetnie sobie radzi z ćwiczeniami, więc jestem pełna nadziei... Pozdrawiam serdecznie !
dodany: 2012-02-20 19:30:35, przez: Anna