Problem z koncentracją
Witam serdecznie. Jestem mamą 12 letniej córki. Córka ma problemy w szkole z nauka; kiedy pisze sprawdzian nie potrafi się skupić. Jest przygotowana, a sprawdzian jest zły. Gdy do niej mówię coś, to w pewnym momencie odpowiada na inne pytanie. Proszę o poradę.
Pytanie przesłała Pani Honorata

Marta Żysko-Pałuba - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Marta Żysko-Pałuba
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Pani Honorato,
Informacje podane o problemie z koncentracją uwagi są zbyt mało konkretne i nie mogą na ich podstawie udzielić Pani porady. Niemniej jednak Pani dziecko jest w wieku w którym można przeprowadzić badanie psychologiczne sprawdzające Pani hipotezę, tj. trudności w koncentracji uwagi. Proszę też pamiętać, że 12 lat to wiek dużych przemian nie tylko fizycznych, ale także psychicznych. To wszystko może wywoływać takie zaburzenia jak np. problemy z koncentracją uwagi. Brakuje mi informacji od kiedy występują problemy, jak często, przy jakiego rodzaju zadaniach itd.. jeśli zachowanie córki wpływa na jej funkcjonowanie myślę, że najprościej będzie jeśli uda się Pani z córką na badanie psychologiczne.
Pozdrawiam
Marta Pałuba