Szanowna Pani Małgorzato,
przede wszystkim należy wyeliminować z otoczenia Córeczki wszelkie stymulacje prawopółkulowe (takie jak: smartfon, tablet, komputer, radio, zabawki dźwiękowe, telewizję – nawet gdy jest ona tylko w tle, a dziecko nie patrzy na ekran), ponieważ uniemożliwiają one dziecku słuchanie mowy z otoczenia. Powinna Pani stymulować rozwój mowy Córki poprzez:
- program słuchowy „Słucham i uczę się mówić” (dziecko musi słuchać codziennie, koniecznie w słuchawkach),
- serię „Kocham czytać”, która stymuluje spontaniczne wypowiedzi,
- ćwiczenia stymulujące lewą półkulę mózgu, takie jak układanki lewopółkulowe, sekwencje wzrokowe, słuchowe (ćwiczenia te opisane są w książce J. Cieszyńskiej i M. Korendo „Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6. roku życia”, można skorzystać z zestawów przygotowanych przez Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej).
Najlepiej byłoby, gdyby zgłosiła się Pani z Córeczką do logopedy pracującego Metodą Krakowską®, który pokaże Pani jak wykonywać ćwiczenia. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie http://www.szkolakrakowska.pl.
Pozdrawiam
Katarzyna Biernacka
Komentarze