Dominacja w grupie rówieśników
Dzień dobry,
mam 10-letnią córkę, która ma bardzo silny charakter dominacyjny wśród rówieśników, problem polega na tym, że moja córka nie potrafi zaprzyjaźnić się z nikim na dłużej, zazwyczaj te przyjaźnie kończą się bardzo szybko i potem zaczyna się naśmiewanie z tej osoby przez moje dziecko. Z początku myślałam, że to tylko jednorazowy wybryk mojego dziecka, ale sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie, po każdej nowej przyjaźni dzwoni mama ze skargą, że moja córka dokucza jej dziecku. Czy powinnam z dzieckiem udać się do jakiegoś specjalisty? Po prostu już nie wiem jak postępować z moją córką.
Zaniepokojona

Wiktoria Jaciubek - psycholog rodzinny
Wiktoria Jaciubek
psycholog rodzinny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
jeżeli opisywany przez Panią problem pojawił się już kilkakrotnie, to rzeczywiście dobrze byłoby udać się z córką do specjalisty, tj. psychologa dziecięcego.
Wydaje się, że takie spotkanie może być pomocne zarówno dla Pani, jak i dla córki. Na konsultację z psychologiem dziecięcym można umówić się w rejonowej poradni psychologiczno-pedagogicznej (wizyta bezpłatna), w poradni zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (wizyta bezpłatna, na NFZ) lub w poradni prywatnej (wizyta płatna).
Można też spotkać się z psychologiem szkolnym, który może ocenić ogólne funkcjonowanie córki w klasie.
Z poważaniem,
Wiktoria Jaciubek