Odparzenia
Witam,
moja miesięczna córcia ma silnie odparzoną pupę. Nie działają maści, zmiana producenta pieluch. Nie mogę sobie z tym poradzić, zostałam oskarżona o zaniedbanie, z czym nie mogę się zgodzić. Smarowałam maścią Linomag, Sudocrem, mąką ziemniaczana i nic, nie wiem już, co robić. Proszę o pomoc.
Sylwia

Anna Cupryan - położna środowiskowa
Anna Cupryan
położna środowiskowa
Odpowiedź:
Witam,
pielęgnacja skóry niemowlęcia wymaga indywidualnego postępowania. Skóra dziecka jest o wiele cieńsza niż człowieka dorosłego (ok. 5 razy) i bardzo łatwo ulega urazom. Sudocrem jest dobrym preparatem, ale powinien być stosowany na skórę umytą, a nie przetartą chusteczkami nawilżanymi. Należy również pamiętać, by zmywać go po oddaniu moczu, czy stolca. Rewelacyjnie działa przy dostępie powietrza. Skóra dziecka potrzebuje
wietrzenia, szczególnie podrażniona. Przyspiesza to czas gojenia się wszelkiego rodzaju podrażnień. Niektóre mamy chwalą nasiadówki dzieci w wodzie z krochmalem lub rumiankiem (ostrożnie, bo dziecko może być uczulone!). Często trudne odparzenia łączą się z pleśniawką w jamie ustnej i przewodzie pokarmowym. Dopóki nie wyleczy się pleśniawki, nie możliwe jest wyleczenie odparzenia (czasem trzeba wdrożyć kremy przeciwgrzybicze). Radziłabym myć pupę dziecka pod bieżąca woda, wietrzyć, przemywać roztworem krochmalu i zapytać pediatrę o preparaty medyczne.
Powodzenia,
Anna Cupryan