Długie i częste karmienia
Dzień dobry,
mam problem z długością i ilością karmień mojej 9-tygodniowej córeczki. W ciągu dnia je 2/2,5 godziny i karmienie trwa ok. godziny i ona chce jeszcze jeść, pomimo że po odstawieniu od piersi uleje nadmiar, w nocy domaga się nawet co godzinę, ale je krócej, ok. pół godziny, przez co w nocy ciągiem śpi maksymalnie godzinę. Podczas dnia, jak wychodzimy na spacer, potrafi wytrzymać 4 godziny bez jedzenia. Dodam, że podaje małej Delicol i probiotyk trilac plus, bo ma kolkę i walczymy z gazami, bo budzi się przy każdej kulce. Taka sytuacja mnie niepokoi, ponieważ moje córka w ciągu doby śpi maksymalnie łącznie ok. 9 godzin, a i ja jestem już zmęczona ponieważ nie śpię prawie wcale. Czy możliwe, że moje mleko jest za chude, jak mi mówią, i mała się nie najada?
Kamila

Anna Cupryan - położna środowiskowa
Anna Cupryan
położna środowiskowa
Odpowiedź:
Dzień Dobry,
z pewnością przedstawiony przez Panią rytm dnia i sposób jedzenia nie jest prawidłowy. Nie pozwala Wam spokojnie funkcjonować. Oczywiście na tę sytuację może się składać wiele czynników. Należałoby ocenić przybywanie na wadze Córeczki, jej stan, okres rozwoju i reakcje na bodźce, ale także stan laktacji, aktualnie rozdrażnienie Mamy i Dziecka spowodowane stanem rzeczy. Nie wiem, czy oprócz Delicolu podaje Pani inne preparaty typowe przy walce z kolkami (zawierające simetikon)?
Warto prowadzić też masaż brzuszka oraz cieple okłady na brzuszek. Bardzo często skutkują próby masażu relaksacyjnego u dziecka, lub noszenie w chuście. Można porozumieć się ze swoją położną środowiskowo-rodzinną w sprawie laktacji lub skorzystać z poradni laktacyjnej. Niekiedy pomoc innej osoby pozwala odpocząć Kobiecie i zredukować stres. WARTO SZUKAĆ RÓŻNYCH FORM ROZWIĄZANIA, BY POPRAWIĆ KAŻDY DZIEŃ.
Z poważaniem,
Anna Cupryan