Droga Pani Sandro,
Warto zbadać wszystkie funkcje poznawcze Córeczki, bo problem tkwi pewnie w trudności z linearnym porządkowaniem informacji. Dobrym testem jest SON-R, który jest wykorzystywany w całej Europie. Gdy interpretuję wyniki tego testu łatwo mi powiedzieć na co zwrócić uwagę. Być może Córeczka jest lewouszna lub lewooczna, co w znacznym stopniu utrudnia linearne porządkowanie, czyli opowiadanie o tym, co się wydarzyło. Być może należy do grupy dzieci zagrożonych dysleksją. To wszystko należałoby sprawdzić, przede wszystkim formułę dominacji stronnej.
Na razie radzę popracować nad narracją przez opowiadanie historyjek obrazkowych oraz prowadzenie dziennika wydarzeń. Proszę o dzienniku poczytać w blogu dr Elżbiety Ławczys –
www.dwujezycznosc.blogspot.co.at.
Na temat dwujęzycznego wychowania może Pani poczytać w zakładce "Do pobrania" na naszej stronie www.konferencje-logopedyczne.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze