Droga Pani Agnieszko,
Zapewniam Panią, że robienie minek i dmuchanie piórek nie zmieni sytuacji. To są średniowieczne metody, które nie mogą wpłynąć na przetwarzanie informacji językowych w korze mózgowej.
Jeśli chce Pani wspierać rozwój mowy dziecka polecam:
- program słuchowy "Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenia
dźwiękonaśladowcze" i 4 części "Sylaby i rzeczowniki" - www.arson.pl.
Płytek dziecko musi słuchać w słuchawkach.
- stymulację naśladowania mowy "Kocham czytać" - www.we.pl.
Terapeutów pracujących metodą krakowską znajdzie Pani na stronie
www.szkolakrakowska.pl.
- stymulację lewej półkuli mózgu (odpowiedzialnej za przetwarzanie
języka) - "Układanki lewopółkulowe" - www.konferencje-logopedyczne.pl,
które przygotowują do linearnego, sekwencyjnego przetwarzania
informacji.
Proszę się nie zgadzać, by podczas terapii SI stymulowano w
identyczny sposób obie ręce, to przyniesie odwrotny od zamierzonego
skutek.
Może Pani samodzielnie, w domu prowadzić zajęcia z integracji
sensorycznej:
- spacery,
- gra w piłkę,
- jazda na rowerku,
- pływanie,
- bieganie,
- wykonywanie czynności domowych,
- taniec.
Te zajęcia w naturalny sposób wspierają rozwój ruchowy dziecka.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze