Dzień Dobry...
jestem mama 18 ms Kamila... Zauważyłam, że pomimo upływu czasu u syna nie wykształciło się używanie jednej reki jako głównej. Bawiąc się trzyma długopis w prawej ręce, natomiast jeśli dam mu łyżeczkę by samodzielnie spożywał posiłek trzyma ją w lewej i ta rączka jest bardziej stabilna w tym przypadku. Zauważyłam również, że jeśli wykonuje jedną ręką jakąś czynność np. trzyma samochodzik w prawej i naciska na niego jadąc po podłodze to lewa ręka wykonuje dokładnie te same ruchy, dosłownie jakby wykonywał tą czynność dokładnie tą ręką. Konsultowałam już jakiś czas temu syna u neurologa dziecięcego (myślę, że bardzo dobry to był lekarz), ponieważ opóźniało się chodzenie syna, ale Pani doktor stwierdziła po długim przyglądaniu się dziecku jak i przeprowadzonym badaniu, że taka uroda syna, że jest dużym dzieckiem, urodził się ważąc 4,5kg... No i rzeczywiście syn zaczął biegać mając 14ms... Pytałam wtedy tą Panią też o wzmożone napięcie mięśniowe, ale ona stwierdziła, że nie obserwuje żadnych odchyleń od normy ewentualnie podciągnęła to również pod kwestie dużego dziecka... Co powinnam zrobić? Proszę o pomoc...
Bożena
Droga Pani Bożeno,
proszę zawsze zostawiać dziecku możliwość wyboru ręki, kłaść łyżkę, ołówek, kredkę w linii środkowej i notować częstotliowść wyboru ręki i precyzję wykonywania działań.
Nic Pani nie pisze o rozwoju mowy, a to byłaby dla mnie ważna informacja. Jeśli rozwój mowy jest opóźniony koniecznie trzeba stymulować tę sferę programem słuchowym ("Słucham i uczę się mówić") i sylabowym ("Kocham czytać").
Warto by chłopiec jeździł na 3 lub 4 kołowym rowerku i SAMODZIELNIE
pedałował, by spacerował i grał z dorosłym w piłkę (rzucał i kopał).
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze