W Światowym Dniu Książki i Praw Autorskich Fundacja Powszechnego Czytania i wydawnictwo Tatarak zapowiadają kolejną edycję kampanii #TataTeżCzyta2025. Celem inicjatywy pozostaje niezmiennie promowanie czytelnictwa wśród mężczyzn – grupy, która według danych nadal czyta znacznie mniej niż kobiety.
Jak pokazuje najnowszy raport Biblioteki Narodowej o stanie czytelnictwa z 2024 roku, czytanie deklaruje 47% kobiet i 35% mężczyzn, co oznacza, że ponad 30% więcej kobiet niż mężczyzn czyta.
Oficjalna inauguracja kampanii odbędzie się 15 maja br. podczas Warszawskich Targów Książki. Tego dnia o 15:30 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej odbędzie się wyjątkowy spektakl improwizowany „#TataTeżCzyta - TATA TEŻ IMPROWIZUJE” w wykonaniu Jachimek-Tremiszewski Trio. Formuła wydarzenia odnosić się będzie do czytania dzieciom przez ojców – pełnego swobodnej improwizacji, modulowania głosu i wspólnego odkrywania treści.
W programie przewidziano sporą dawkę dobrej zabawy oraz historie pełne zaskakujących zwrotów akcji. W spektaklu będą mogli wziąć udział wszyscy odwiedzający targi. Również w maju premierę będzie miał nowy spot kampanii – emitowany w mediach i przestrzeni publicznej, pokazujący długofalowy wpływ wspólnego czytania. Wystąpi w nim ojciec z synem, których poznamy już wkrótce.
Kampania jak co roku pozostaje otwarta dla wszystkich chętnych – rodziców, bibliotekarzy, nauczycieli, aktywistów, firm, samorządów i dosłownie każdego, kto się chce włączyć. Nowe materiały, broszury i gadżety będą dostępne bezpłatnie i pomogą w organizacji lokalnych działań czytelniczych.