ArtInPost 2022 - wystartowała trzecia edycja konkursu kreatywnego organizowanego przez InPost. Na zwycięzców czeka pula nagród o łącznej wartości ponad 47 000 złotych i udział ich prac w największej wystawie plenerowej w wybranych polskich miastach.
Paczkomaty InPost to usługa, która zrewolucjonizowała polski e-commerce oraz logistykę przesyłek w całej Polsce. Sieć liczy blisko 17 000 urządzeń zlokalizowanych w przestrzeni publicznej, umożliwia wygodne wysyłanie i odbieranie przesyłek 24/7. Paczkomaty wpisały się w styl życia i codzienną wygodę wielu Polaków. Z tego powodu już po raz trzeci InPost daje możliwość wykorzystania powierzchni wybranych maszyn twórcom, amatorom i profesjonalistom, aby wspólnie inspirować innych i wytyczać kierunki postaw do naśladowania.
Każdy może mieć wpływ na swoją lokalną społeczność i przestrzeń, w której przebywa, wystarczy przygotować projekt grafiki na Paczkomat, poruszając ideę przewodnią konkursu: ŚWIAT PEŁEN MIŁOŚCI I JEDNOŚCI. Projekt powinien propagować najważniejsze w życiu wartości wzajemnej życzliwości, empatii, dobra, pozytywnych postaw wobec ludzi, zwierząt i planety.
ArtInPost jest wydarzeniem, które dotychczas przyciągnęło już ponad 21 000 uczestników. W nowej edycji po raz pierwszy mogą uczestniczyć także dzieci powyżej 5 roku życia. Specjalnie dla najmłodszych organizatorzy przygotowali kategorię ArtInPost Junior, w której prace będą oceniane w przedziałach wiekowych 5-8, 9-12, 13-15 lat.
Zadanie konkursowe niezmiennie polega na zaprojektowaniu grafiki na Paczkomat. Wystarczy minimum kreatywności, wrażliwość na otaczający świat i dobro innych ludzi. Projekt można stworzyć z pomocą gotowego kreatora na stronie artinpost.pl albo własnych narzędzi graficznych, korzystając z szablonu Paczkomatu udostępnionego na stronie konkursu.
Zgłoszenia konkursowe można przesyłać online do 10 czerwca. W kategorii ArtInPost prace oceni publiczność, która do 17 czerwca w głosowaniu online wyłoni faworytów. Laureatów Nagród Głównych i wyróżnień wybierze Jury złożone z ekspertów z zakresu kreacji, wzornictwa, projektowania użytkowego i marketingu. Celem Jury jest wybór prac najciekawiej realizujących temat konkursu, a także interesujących pod względem kreatywnym.
Prace laureatów ArtInPost 2022 jeszcze tego lata zagoszczą na Paczkomatach
InPost w największych polskich miastach. Projekty z edycji 2021 w wielu miejscach można oglądać nawet teraz, rok po jej zakończeniu.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 5 lipca 2022 na stronie konkursu.
Mecenasem konkursu jest InPost. Za kreację i organizację akcji odpowiada Agencja Open Gate. Partnerami Konkursu są: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU) oraz GRAFMAG.
Prace można przesyłać do 10 czerwca przez stronę artinpost.pl.