Klocki LEGO® są niezmiennie uważane za jedną z najlepszych zabawek dla dzieci. Wszyscy słyszeliśmy argumenty o rozwoju wyobraźni i kreatywności małych umysłów. Pokolenie rodziców obecnych kilkulatków ma często unikalną możliwość odkrywania swojej starej kolekcji klocków po raz drugi - tym razem ze swoimi pociechami.
Pokolenie rodziców mających obecnie około 20-30 lat jest w zasadzie pierwszym, które może bawić się ze swoimi dziećmi korzystając także z własnej kolekcji klocków LEGO®. Oczywiście pod warunkiem, że z biegiem lat klocki nie zostały komuś przekazane, sprzedane albo zgubione. Dla wielu rodziców taka wspólna zabawa może stanowić nostalgiczną podróż do przeszłości, która jednak dostarczy wiele frajdy.
Przez tak długi okres czasu tematyka zestawów trochę się zmieniła, chociaż są serie takie jak "Miasto", które pozostają niezmiennie popularne wśród dzieci, niezależnie czy mamy rok 1990 czy 2021. Zabawa w strażaków i policjantów chyba nigdy nie wyjdzie z mody. Zdarzają się jednak odwrotne sytuacje: cieszące się dzisiaj ogromnym powodzeniem zestawy serii NINJAGO® mogą wydawać się dla starszych osób nieco niezrozumiałe, czy wręcz "dziwne". Miejsca na kompromis jest jednak dużo: oferta zestawów LEGO® jest bardzo szeroka, a ponadto wiele serii jest licencjonowanych, co sprawia że bohaterowie są znani starszym i młodszym (np. zestawy LEGO® Batman™ czy Gwiezdne Wojny™).
Warto przemyśleć kilka spraw, jeśli chodzi o rozpoczęcie przez dzieci zabawy z klockami swojego taty (lub swojej mamy). Przede wszystkim zwróćmy uwagę na bezpieczeństwo – najczęściej większość klocków z kolekcji rodziców to zestawy LEGO® System lub podobnych serii, które były przeznaczone dla dzieci od 5/6 roku życia. Jeśli młodsze dziecko już bawi się takimi zestawami, bezwzględnie powinno być cały czas nadzorowane przez rodzica. Takie zestawy zawierają małe elementy (w odróżnieniu np. od zestawów DUPLO®), które mogą zostać połknięte.
Z biegiem lat dziecku zapewne będą przybywać nowe zestawy, które otrzyma chociażby na urodziny czy pod choinkę. Zacznie wówczas budować swoją kolekcję – tu warto się zastanowić i może dokonać pewnej selekcji zestawów z kolekcji rodziców, aby zarówno rozmiar jak i tematyka zbioru klocków LEGO® dziecka były odpowiednie.
To naturalnie bardzo indywidualna kwestia wymagająca zastanowienia i wspólnej rozmowy, która również może być cennym elementem wychowawczym i stanowić zabawę (np. wspólne składanie starego zestawu który zostanie sprzedany, a później wybór i zakup nowego o którym marzy dziecko). Tak czy inaczej, czas spędzony przy klockach będzie na pewno miłym doświadczeniem dla obu stron.
_
Artykuł opracowany przez noweklocki.pl – serwis opisujący nowe i starsze zestawy klocków LEGO®.