Warszawa

Porady naszych Ekspertów

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Psycholog, logopeda

Profesor Uniwersytetu Pedagogicznego, przez 28 lat pracowała jako psycholog i logopeda w Zespole Diagnozy i Terapii. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej)a także metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.

Jest autorką 6 książek i serii logopedycznej "Kocham czytać"

Odpowiedzi i porady:

Myślenie abstrakcyjne

Witam, Jeśli dziecko nazywa czynności, mówi to co widzi poprzez bardzo proste zdania, to jest to myślenie obrazowe? Bawi się tematycznie, komentuje co robią postacie, np. pan wsiada, jedzie do... więcej »

Zestaw "Słucham i uczę się mówić" dla dziecka niedosłyszącego

Witam, Czytałam już mnóstwo wypowiedzi na temat opisanego programu ćwiczeń. Wszędzie istnieje jednak wskazówka, co do której nie mogę się zastosować. Dzieci mają słuchać płyt w słuchawkach... więcej »

Wcześniak nie mówi

Witam, Jestem mamą wcześniaka urodzonego w 23 tygodniu. Synek ma już prawie 2 lata, lecz jego wiek skorygowany to 19 miesięcy. Jego zachowanie i rozwój mnie niepokoi. Kiedy był mniejszy gaworzył... więcej »

Rozwój umiejętności czytania

Szanowna Pani Profesor, Moja 4-letnia autystyczna córka niecały rok temu zaczęła pracę z książeczkami "Kocham czytać" i nie skończywszy jeszcze całej serii zaczęła czytać, nawet najdłuższe... więcej »

Jak pomóc niesłyszącej 3-latce?

Dzień dobry, Mam 3-letnią córkę niesłyszącą od urodzenia (UP 90db, aparat słuchowy UL bez odpowiedzi, implant ślimakowy). Jagoda ma korzyści z aparatu słuchowego, ale nie słyszy sz, s, ś.... więcej »

Wielojęzyczność

Witam serdecznie, Czytam właśnie wasze forum i tez mam problem z wielojęzycznością córki 2,5-letniej. Jesteśmy mieszaną rodziną: ja z Polski, mąż z Armenii, mieszkamy w Holandii, w domu mówimy... więcej »

Zaburzenia mowy u 7-latka

Dzień dobry, Jestem mamą 7-letniego synka (urodzonego - poprzez kleszcze, wyciskanie). Problemem synka jest zaburzenia mowy. Jego słownik jest bardzo ubogi, potrafi powiedzieć: mama, daj, tak, nie... więcej »

2,5 letnie dziecko - dziwna mowa?

Witam, Moja 2,5-letnia córka od jakiś 2 tygodni mówi z "akcentem amerykańskim" - tak to brzmi, np. zamiast jest wymawia jesz. Do tej pory mówiła bardzo ładnie, nie sepleniła. Zna bardzo dużo... więcej »

Zamiast t mówi k

Witam, Moja córeczka ma już 4 lata, a wciąż nie potrafi wymawiać T i D (mówi K i G). Zdarza się, że wymówi, ale powtarzając po mnie. W mowie swobodnej już nie potrafi. Logopeda, u którego... więcej »

Problem z określeniem dominacji ręki, nogi u prawie czteroletniego dziecka

Droga Pani Profesor, Mam problem z moim synkiem, który ma 3 lata i 8 miesięcy. Zacznę może od początku. Mieszkamy w Anglii, ale w domu używamy tylko języka ojczystego, więc mój synek miał... więcej »


Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda - Artykuły

Nauka czytania

Nauka czytania

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Metoda oparta jest na założeniu, że we wczesnych etapach rozwoju dziecka konieczna jest równomierna stymulacja obu półkul mózgowych. Proponujemy więc strategie prawo i lewopółkulowe. więcej »
Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Przeczytaj również

Warto zobaczyć