Droga Pani Karolino,
Wiele z opisanych przez Panią zachowań Amelki jest niepokojących, szczególnie regres umiejętności. Zwykle w takich sytuacjach stawiamy diagnozę zagrożenia autyzmem i rozpoczynamy terapię, bo tylko w tym wieku przynosi ona tak dobre rezultaty. Jeśli nawet zaburzenia o typie autystycznym nie są duże, to bez terapii będą się pogłębiać.
Koniecznie trzeba stymulować rozwój mowy dziecka, bo Córeczka powinna
już budować zdania, zadawać pytania i językowo opisywać świat. Radzę
zastosować program "Słucham i uczę się mówić" - "Samogłoski i
wykrzyknienia", "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" i "Sylaby i rzeczowniki" (www.arson.pl) - koniecznie w słuchawkach!!!, nawet po 3-4 minuty, docelowo 20 minut dziennie.
Dobrą motywacją do powtarzania sylab i wyrazów jest wspólna zabawa w
czytanie "Kocham czytać" - www.we.pl.
O terapii przeczyta Pani w książce "Metoda krakowska wobec zaburzeń
rozwoju dzieci" - www.konferencje-logopedyczne.pl.
Proszę też pamiętać o całkowitym wyłączeniu stymulacji
prawopółkulowych, to oznacza całkowitą rezygnację z TV, komputera,
tabletu itp.
Może skorzysta Pani z porady terapeuty, pracującego metodą krakowską.
Proszę spojrzeć na stronę www.szkolakrakowska.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze