5-latka w zerówce
Witam serdecznie,
Moja 5-letnia córka nie chcę się bawić w dużej grupie dzieci (wszystkie dzieci w grupie), w małych grupach jest "kierowniczką". Gdy ją wychowawczyni i reszta dzieci zachęca np. do kółeczka, pod pretekstem siusiu wychodzi do wc bardzo często. Ponadto mimo bardzo dobrej znajomości wierszyków czy piosenek nie chce brać udziału w występach. Czy mam się już przejmować czy dać jej jeszcze czas, proszę o odpowiedź, za co z góry serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam
Zbyszek

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Witam,
Wydaje się, że córeczka lubi przewodzić i być liderem w grupie. Łatwiej jest być w tej roli w małej grupie dzieci. Myślę, że córeczce może być trudno w sytuacjach, kiedy ktoś decyduje o aktywności. Potrzebuje kontrolować sytuację. Być może wtedy czuje się bezpieczniej. Nie martwiłabym się tym. Może to świadczyć o sile charakteru dziecka.  Córeczka w przyszłości może preferować stanowiska kierownicze:) Można ćwiczyć w zabawie większość plastyczność np. raz córeczka wymyśla zabawę, raz tatuś. W samej zabawie jednak warto oddać kontrolę córeczce. Rozwój każdego dziecka przebiega indywidualnie i nie każde dziecko musi
lubić zabawy w dużej grupie i występy.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak