Droga Pani Moniko,
Język jest warunkiem kształtowania się myślenia abstrakcyjnego. Jeśli rodzice są Polakami, dziecko powinno najpierw opanować język etniczny. Jeżeli tata jest Francuzem, wówczas stosujemy metodę OPOL (jedna osoba, jeden język).
Radzę nie zaniedbać rozwoju językowego dziecka.
Proszę rozpocząć pracę w domu:
- Słuchanie wypowiedzi językowych Program "Słucham i uczę się
mówić" - "Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenią dźwiękonaśladowcze",
w dalszym etapie "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki", 30 minut dziennie (www.arson.pl).
Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
- Nauka czytania metodą sylabową. Początkowe etapy nauki czytania (samogłoski) w zakładce „Do pobrania” stronie www.konferencje-logopedyczne.pl artykuł - "Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną®".
- Czytanie globalne - układanie podpisów pod zdjęciami członków
rodziny (MAMA, TATA, imię dziecka) oraz pod zdjęciami domowników wykonujących podstawowe czynności (JE, ŚPI, PIJE, STOI, JEDZIE, SIEDZI, GOTUJE). Wszystkie podpisy czcionką Arial 36 pkt.
- Ćwiczenia artykulacyjne i słuchowe - czytanie dziecku sylab i pokazywanie obrazków w książeczkach "Kocham czytać" - www.we.pl,
We Francji niestety tylko w Lyonie jest terapeuta metody krakowskiej
(www.szkolakrakowska.pl).
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze