Droga Pani Kingo,
jeśli stosujecie Państwo konsekwentnie metodę OPOL (one-person-one-language,
‘jedna osoba jeden język’, to chłopiec nie powinien już mieszać języków. Proszę pamiętać, że to bardzo niekorzystna sytuacja dla czterolatka, że nie ma jeszcze języka do myślenia.
Zachęcam do poczytania na temat dzieci dwujęzycznych na stronie
www.konferencje-logopedyczne.pl.
Od kilkunastu lat badam dzieci dwujęzyczne w róznych krajach. Tylko te
dzieci, które opanowały oba języki mają szanse na prawidłowy rozwój
intelektualny.
Radzę zastosować program słuchowy "Słucham i uczę się mówić - "Sylaby i
rzeczowniki" oraz "Czasowniki". Słuchać należy w słuchawkach około 20
minut dziennie.
Nie należy lekceważyć problemów rozwojowych dziecka, bo brak języka ma
wpływ na edukację i przyszłe zawodowe życie dziecka.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda cieszyńska
Komentarze