Warszawa

Porady naszych Ekspertów

Terapia dziecka wietnamskiego

Witam,
jestem początkującym logopedą, w jaki sposób mam prowadzić terapię logopedyczną Wietnamki - II kl.? Dziewczynka przyszła do pierwszej klasy nie mówiąc ani jednego słowa po polsku, bardzo niewiele też rozumiała w języku polskim. Po roku nauki w polskiej szkole i przebywaniu wśród polskich rówieśników, opanowała podstawowy zasób słów, jednak nadal jej wypowiedzi są agramatyczne, czyta po polsku, ale bez rozumienia itd...
Będę wdzięczna za każde wskazówki do pracy.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Z poważaniem
Aga
Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Psycholog, logopeda

Odpowiedź:

 

Droga Pani Ago,

proszę zastosować metodę jak wobec dzieci niedosłyszących. Chodzi o programowanie języka. Warto wykorzystać świetne teksty dr Z. Orłowskiej-Popek wydane w Wydawnictwie WIR (www.wir-wydawnictwo.com).
Może Pani także skorzystać z ostatniej cześci "Moich sylabek" też z
tego wydawnictwa i z elementarza Agnieszki Rabiej do nauki języka
polskiego jako drugiego.
Wiele pomocy do opanowania gramatyki języki polskiego znajdzie Pani na
stronie www.arson.pl.
Oczywiście to było wysoce nierozważne, że skierowano dziecko od razu do
klasy drugiej. Teraz dziecko potrzebuje także wsparcia emocjonalnego.


Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska

Zobacz inne porady w tematyce: dwujęzyczność, drugi język, czytanie

Lubisz CzasDzieci.pl?  Polub nas na Facebooku!

Komentarze


Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Przeczytaj również

Warto zobaczyć