Kraków

Najlepsze spektakle dla dzieci - nasz wybór!

Na deskach krakowskich teatrów grane jest, lekko licząc, kilkadziesiąt spektakli dla dzieci. Jest w czym wybierać! My wam to ułatwimy. Przedstawiamy dziewięć najlepszych przedstawień dla dzieci w Krakowie!

 

W naszym top 9 znalazły się propozycje dla przedszkolaków i dzieci starszych, spektakle muzyczne, adaptacje klasyki literatury, niedawne premiery i ukochane przez dzieci klasyki obecne w repertuarze od lat. Każdy spektakl został zrecenzowany przez przedstawiciela naszej redakcji. Więcej teatralnych opinii znajdziecie TUTAJ.

 

1/9
1/9

MUZYKA I MAGIA w Operze Krakowskiej

 

Rodzinny spektakl „Muzyka i magia” z muzyką Andrzeja Zaryckiego do tekstu Wojciecha Graniczewskiego. Fantastyczna podróż w krainę muzyki i baśni oczaruje dzieci niezwykłością zdarzeń. Bo jak mówi jedna z piosenek spektaklu - Jest wiele teatrów na świecie bardziej i mniej poważnych, lecz najwspanialszym dla dzieci jest teatr wyobraźni!

 

Recenzja: "Muzyka i magia" jest świetnym rodzinnym spektaklem, na którym nie tylko dzieci mają dobrą zabawę, ale dorośli również. Poza tym zabarwiony jest dużą dawką dobrego humoru, dlatego nic dziwnego, że wszyscy wychodzą z opery  z uśmiechami na twarzy. CAŁA RECENZJA

 

2/9
2/9

PRZYGODY TOMKA SAWYERA w Teatrze Groteska

 

Czy ktoś mógłby się oprzeć czarowi Tomka Sawyera? Nie ma takiej opcji. Spektakl wyreżyserowany przez Jerzego Jana Połońskiego grany jest w Teatrze Groteska od 2016 roku.

 

Fragment recenzji: Aktorzy dwoili się i troili, aby zadowolić młodych widzów. Tańczyli, śpiewali, a publiczność nagradzała ich wysiłki spontanicznymi oklaskami. Żywiołowa akcja i dynamiczna gra aktorów wprawiała wszystkich w zachwyt. Dekoracje zmieniały się błyskawicznie, a dźwięki, echo czy zróżnicowane światło potęgowały emocje. Absolutnie genialna była piosenka o jaskini, która z powodzeniem mogłaby znaleźć się na listach przebojów i dobrze sobie tam radzić. CAŁA RECENZJA

 

3/9
3/9

SZPAK FRYDERYK CZYLI BAJKA O SZCZURACH w Teatrze Groteska

 

Spektakl adresowany do dzieci w wieku 3 do 6 lat, ale jest na tyle uniwersalny i dobrze zagrany, że przypadnie do gustu widzowi w każdym wieku!

 

Fragment recenzji: „Szpak Fryderyk czyli bajka o szczurach” to kameralna opowieść o potrzebie zrozumienia i tolerancji. Oto mamy dwójkę skłóconych sąsiadów - Panią Maier oraz Pana Hubera. Ona hoduje szczury, on ptaki. Połączy, czy może raczej pogodzi ich wspólna sprawa. Szczury Pani Maier zaopiekują się rannym szpakiem Pana Hubera. To tyle i aż tyle, bo siła tego spektaklu kryje się w prostocie. CAŁA RECENZJA 

 

4/9
4/9

PYZA NA POLSKICH DRÓŻKACH Teatr Ludowy

 

Dynamiczny, rozśpiewany i kolorowy spektakl o przygodach pewnej rezolutnej Pyzy podbija serca dużych i małych już od ponad dziesięciu lat. Przypadek? Nie sądzię!  

 

Nasza recenzentka pisze o nim tak: Zaryzykuję stwierdzenie, że jest to spektakl, podczas którego rodzice i dziadkowie bawią się równie dobrze (o ile nie lepiej) niż ich pociechy. Znane i lubiane ludowe polskie piosenki, kolorowe kostiumy, dynamiczne tańce i ciekawie opowiadane legendy naszego kraju gwarantują świetną zabawę, a przy okazji zapewniają solidną dawkę wiedzy o Polsce.

CAŁA RECENZJA

 

5/9
5/9

PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA Teatr Współczesny

 

Lekka i dowcipna inscenizacja przygód słynnego Koziołka Matołka oparta na motywach kultowych historyjek obrazkowych z fabułą pisaną wierszem, autorstwa Kornela Makuszyńskiego i Mariana Walentynowicza, powraca poszerzona o autorski scenariusz utrzymany w konwencji komedii przygodowej!

 

Fragment recenzji: Spektakl jest nieskomplikowany, pozbawiony przemocy i atrakcyjny wizualnie. Wiele razy podczas jego trwania słychać było głośny śmiech najmłodszych (a pewnie też i tych starszych) widzów. Długość przedstawienia jest odpowiednia dla małych dzieci. Wszystko to sprawia, że dzieci (nawet 3-letnie) z zainteresowaniem będą śledzić przygody Koziołka i jego towarzyszy. CAŁA RECENZJA

 

6/9
6/9

O KRASNOLUDKACH, GĄSKACH I SIEROTCE MARYSI Teatr Bagatela

 

Fragment recenzji: Sama siebie w duchu uspokajałam, że skoro wzięto tą literacką ramotę na adaptacyjny warsztat, to nie po to, aby przełożyć ją na teatralne deski 1:1 i koniec końców kto wie, czy z Konopnickiej nie uda się wyciągnąć czegoś interesującego. Uprzedzając fakty: udało się. Chylę czoła przed autorką adaptacji Martyną Lechman i reżyserką Iwoną Jerą. Już dawno tak dobrze nie bawiłam się w teatrze, a i z reakcji głównych adresatów spektaklu – czyli dzieci - można wywnioskować, że zabawa była przednia. CAŁA RECENZJA

 

7/9
7/9

MAŁY KSIĄŻĘ Krakowski Teatr Scena STU

 

W swej kosmicznej wędrówce Mały Książę spotyka dziwne istoty – dorosłych. Spojrzenie małego dziecka demaskuje absurdy i pozory ich świata, bezsens życia i działania ludzi, którzy z pola widzenia stracili to, co najważniejsze -  drugiego człowieka. 

 

Nasza recenzja: Według mojej subiektywnej oceny dzieło artystyczne jest dobre, kiedy po obcowaniu z nim mamy wrażenie, że coś w nas się zmieniło, kiedy zaglądamy w głąb siebie. Dokładnie z takim wrażeniem opuściłam teatr. Mój syn był szczęśliwy, bo spektakl mu się po prostu podobał, a ja czułam się jak po terapii u dobrego terapeuty. W dodatku na koniec spektaklu się wzruszyłam, ale to chyba taka reakcja na ujrzane piękno. CAŁA RECENZJA

 

8/9
8/9

SYN SMOKA Teatr Ludowy

 

Baśń japońska osnuta na motywach ludowych. Taro jest rozpieszczonym przez babcię chłopcem, który cały wolny czas, a ma go sporo, spędza na zabawie ze zwierzętami i na walkach sumo.

 

Fragment recenzji: Najważniejszy motyw – miłość matki i syna – daje opowieści uniwersalność i siłę. Chociaż muzyka, stroje i zachowania bohaterów są inne niż w europejskim kręgu kulturowym, to dzięki uniwersalnym wartościom spektakl jest dobrze zrozumiały i dla nas. Myślę, że ta japońska inność sprawia, że sztuka wyróżnia się na tle innych, jest ciekawa zarówno dla dzieci, jak i rodziców. CAŁA RECENZJA

 

9/9
9/9

TAJEMNICA WESELA 1900 Małopolski Ogród Sztuki

 

Jak wyglądałoby wesele Lucjana Rydla z Jadwigą Mikołajczykównąz dziecięcej perspektywy? Widziane zza drzwi albo spod stołu? To pytanie, które zadała sobie reżyserka Magdalena Miklasz. Zainspirowana postacią Isi, córki Gospodarza z Wesela, przedstawiła ten arcydramat z perspektywy dzieci i dla dzieci. 

 

UWAGA: to nie jest typowy spektakl, a raczej interaktywna gra!

 

Fragment recenzji: Nim dzieci wcieliły się w rolę tropicieli tajemnic Wesela Stanisława Wyspiańskiego zostały podzielone na 6 – osobowe grupy. Każda grupa musiała wyznaczyć lidera i listę zadań. Ciekawość dzieci (i nie tylko) wzbudzała postać ubrana na złoto, która swoją niesamowitą grą aktorską wprowadziła uczestników w zasady gry. Inscenizacja składała się z trzech etapów, w każdym z nich, aby przejść do kolejnego, należało wykonać określone zadania – poprzez podsłuchiwanie, podglądanie i współpracę. CAŁA RECENZJA

 

Przeczytaj również

Polecamy

Więcej z działu: Wiadomości lokalne

Warto zobaczyć