Kraków

9. inicjatyw, które pomogą rozwinąć słuch muzyczny Twojego dziecka

9. inicjatyw, które pomogą rozwinąć słuch muzyczny Twojego dziecka

Pojawia się najwcześniej i można ją najłatwiej rozwijać. 

 

Czym jest inteligencja muzyczna? To rozumienie świata poprzez dźwięki, to poczucie rytmu, świetny słuch muzyczny, ale i umiejętność rozróżniania dźwięków poszczególnych instrumentów czy nawet odtworzenia całej melodii z pamięci.

 

Dlaczego warto ją rozwijać? Bo dzieci muzyczne łatwiej uczą się języków obcych, a trudną sztukę prawidłowego akcentowania łapią w lot. 

 

Mały Mozart być może nie drzemie w każdym dziecku, ale to nie powód, aby zaniechać rozwoju inteligencji muzycznej. Finaliści Słoneczników 2016 w kategorii muzyka, to inicjatywy sprawdzone przez najlepszych ekspertów - dzieci. Poznajcie ich!

 

Kliknij w obrazek, aby poznać więcej szczegółów (a warto ;-)

 

Zobacz również:

>> Jak rozwijać logiczne myślenie u dzieci? 13. miejsc, które Wam w tym pomogą

>> 20. inicjatyw rozwijających kompetencje językowe Waszych dzieci

>> 15. miejsc, w których rozwiniecie inteligencję wizualno-przestrzenną waszych pociech

>> Jubileusz 10-lecia CzasDzieci.pl i Gala wręczenia nagród Słoneczniki 2016

 

1/9
1/9

Sinfonietka
Organizator: Orkiestra Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia

 

>> SŁONECZNIK 2016 w kategorii muzyka

 

Dorosła orkiestra otwiera się na najmłodszych słuchaczy, którzy w przyjaznej atmosferze kształtują swoją wrażliwość muzyczną i artystyczną, osłuchują się z muzyką (nie tylko klasyczną), poznają instrumenty i mają bezpośredni kontakt z członkami orkiestry. Na szczególne wyróżnienie zasługuje forma spotkań, które są zorganizowane tak, aby nawet najmłodsi się nie nudzili.

2/9
2/9

Muzyka i magia - spektakl
Organizator: Opera Krakowska w Krakowie

 

>> Nagroda Rodziców 2016 w kategorii muzyka

 

Fantastyczna podróż w magiczną krainę muzyki i baśni oczaruje dzieci niezwykłością zdarzeń. Bo jak mówi jedna z piosenek spektaklu - "Jest wiele teatrów na świecie bardziej i mniej poważnych, lecz najwspanialszym dla dzieci jest teatr wyobraźni"!

 

Poznamy niezwykłego Czarodzieja – Muzomagiusa, który potrafi sprowadzać na scenę różne sytuacje, emocje i postaci z baśni. Za sprawą magicznej muzyki pojawi się więc na scenie Czerwony Kapturek, Kopciuszek, Królewna  Śnieżka i wielu innych bohaterów opowieści dla dzieci. Niestety w szlachetnej pracy Czarodzieja przeszkadza hałaśliwy potwór Bumtararam, który zakłóca czarodziejskie sztuczki.  Sprawia on, że na scenie panuje chaos, a w  bajkach wszystko się plącze i miesza. Akcja poważnie się komplikuje, tworząc niespodziewane, absurdalne i zabawne sytuacje. Na szczęście zjawia się Profesor Badacz, specjalista w dziedzinie bajkoznawstwa i baśniologii stosowanej. Pragnie on poznać i opisać działalność Muzomagiusa oraz opublikować swe odkrycia w tworzonej od lat Baśniowej Encyklopedii Muzyki! Miejmy nadzieję, że Profesor wspólnie z Czarodziejem i z pomocą publiczności zdołają pokonać hałasującego stwora, a wszyscy bohaterowie będą mogli powrócić do swoich bajek.

3/9
3/9

Teatrzyk Muzyczny "Kamyczek"
Organizator: Nowohuckie Centrum Kultur

 

Teatrzyk Muzyczny „Kamyczek” tworzą absolwenci Muzycznego Klubu Przedszkolaka oraz dzieci wywodzące się z innych form aktywności prowadzonych w naszej placówce. Umiejętności zdobyte przez małych aktorów są nadal rozwijane, a śmiałość i odwaga sceniczna wykorzystywane w realizacji nowych spektakli muzycznych.

 

Premiery teatralne:
„Czerwony Kapturek” – 2004
„Pociąg bajek” – 2005
„Królewna Śnieżka” – 2006
„Bajka trochę współczesna o Jasiu, Małgosi i… Czerwonym Kapturku” – 2007
„Królewna Śnieżka” – 2008
„Kopciuszek” – 2009
„Królowa Śniegu” – 2010
„Królowa Śniegu” – 2011
„Calineczka” – 2012
„Bajka bez tytułu” – 2013
„Śpiąca Królewna” – 2014
„KOT-y w butach” – 2014
„Śnieżka” – 2015

4/9
4/9

Do-Re-Misie: Muzyka dla maluchów
Organizator: Ośrodek Kultury im. C.K. Norwida. Mała ArtZona

 

Kompleksowe zajęcia muzyczne dla przedszkolaków obejmują  podstawy teorii muzycznej, podanej w wesoły i bezstresowy sposób. Muzyka jest językiem, którego warto się nauczyć już w dzieciństwie. Zajęcia są przeznaczone dla dzieci w wieku 4-6 lat.

Na zajęciach:
- zapoznajemy się z nutami, uczymy się zapisu nutowego,
- robimy ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne,
- śpiewamy, gramy, słuchamy, ruszamy się,
- zapoznajemy się z klawiaturą fortepianu,
- uczymy się podstawowych pojęć  teorii muzycznej,
- robimy audycje muzyczne: słuchamy nagrań muzyki poważnej,
- poznajemy instrumenty muzyczne: symfoniczne i ludowe, współczesne i dawne.

5/9
5/9

Smykowe Granie
Organizator: Filharmonia Krakowska

 

Spotkania z muzyką, tańcem i śpiewem dla dzieci w wieku od 0 do 3 lat oraz dla kobiet w ciąży, z wykorzystaniem teorii prof. E.E. Gordona.

 

Dlaczego warto kontaktować małe dzieci z muzyką?

 

Dziecko, któremu śpiewamy, któremu prezentujemy dobrą muzykę, jeszcze zanim się urodzi, przynosi z sobą na świat potencjał uzdolnień muzycznych ukształtowany genetycznie i środowiskowo. Potencjał ten rozwija się nadal po narodzinach, jeśli kontynuujemy muzyczne oddziaływania. Praca z dzieckiem w tym okresie ma charakter kierowania (nie nauczania), czyli dostarczania dziecku odpowiednich bodźców. Dziecko jest po prostu „zanurzone w muzyce”. Dzięki obcowaniu z bogatym muzycznie środowiskiem dziecko wchłania „słownik muzyczny” i spontanicznie uczy się muzycznych prawidłowości tak jak uczy się mowy; uczy się audiować (myśleć muzycznie), tak jak uczy się myśleć wykorzystując język. Istnieje silna analogia między uczeniem się języka a rozwijaniem uzdolnień muzycznych. Okres prenatalny i wczesny postnatalny jest tutaj szczególnie ważny (tak jak przy uczeniu się mowy).

6/9
6/9

Profesor Wiolinek
Organizator: Opera Krakowska w Krakowie

 

II sezon spektakli edukacyjno-muzycznych „Profesor Wiolinek – Muzyczne Wyprawy". Sympatyczny Profesor zabierał dzieci w podróż w krainę muzyki. Młodzi melomani odwiedzili Paryż, gdzie poznali katakumby Opery Paryskiej i spotkali dzwonnika z katedry Notre Dame. Mogli także zagrać na dzwonach i innych instrumentach perkusyjnych. W Szkocji niegroźny potwór z Loch Ness przedstawił widzom dudziarza oraz zapoznał z tamtejszymi obyczajami i tradycjami. Dzieci poznały instrument dudy i  mogły na nim zagrać. W Warszawie uczyły się polskich tańców narodowych, a ich przewodnikami były postaci z opery „Straszny dwór” Stanisława Moniuszki. W Moskwie zgłębiły tajemnice sztuki baletowej i razem odczarowaliśmy tańczącego niedźwiedzia. Na zakończenie dotarliśmy aż do Australii, by poznać jeden z najbardziej niezwykłych teatrów operowych na  świecie.

 

>> Przeczytaj naszą recenzję

7/9
7/9

Taneczny świat Chopina – spektakl
Organizator: Balet Dworski Cracovia Danza

 

Spojrzenie na taneczną muzyką Chopina z różnych punktów widzenia, co sprawia, że projekt jest niezwykle różnorodny i bogaty stylistycznie.

Punktem wyjścia była próba odtworzenia form tanecznych skomponowanych przez Fryderyka Chopina, które mieszczą się w trzech obrazach: salonu, polskiej tradycji ludowej oraz w przestrzeni sceniczno - teatralnej.

8/9
8/9

Du:da:di
Organizator: Muzeum Etnograficzne w Krakowie

 

Du:da:di - warsztaty umuzykalniające dla dzieci i niemowląt to zaproszenie do wspólnego odkrywania świata dźwięków. Przy pomocy muzyki wykonywanej na żywo dzieci odkrywają świat rytmów i skal.  W spontaniczny sposób rozwijają swoje zdolności muzyczne oraz harmonię ruchu. Każdym zajęciom towarzyszą rekwizyty pobudzające dziecięcą wyobraźnię.

Warsztaty prowadzone są w oparciu o Teorię Uczenia się Muzyki profesora E.E Gordona, doświadczonego muzyka, pedagoga, jazzmana. Zajęcia "gordonowskie" stymulują  rozwój muzyczny dziecka: kształcą słuch muzyczny, wzbogacają słownik rytmiczny i tonalny, doskonalą umiejętności śpiewania. Wpływają korzystnie na koordynację oddech – ruch – śpiew. Wspomagają wszechstronny rozwój dziecka, zarówno motorykę jak i sferę intelektualną – umiejętność koncentracji oraz zdolność komunikowania się.

9/9
9/9

Krzysztoforki
Organizator: likeKonik

 

Zajęcia umuzykalniające dla niemowląt i dzieci do 4 lat prowadzone przez Centrum Muzyki i Muzykoterapii „Gaia” są spotkaniem wszystkich uczestników ze sobą nawzajem i muzyką. To ich wielki walor.

Spotkania te są dość różnorodne - choć mają stały schemat, wypełniany jest za każdym razem nową treścią, tak by dzieci mogły się przyzwyczaić i czuły się bezpiecznie w tym porządku.

Organizatorzy proponują zarówno słuchanie muzyki wykonywanej na żywo (śpiew, gra na instrumentach), jak i odpowiednio dobrany repertuar klasyki światowej, który zawsze połączony jest z ruchem. Do śpiewania, ruchu, gestu i rytmu włączani są również rodzice którzy sami się przekonują, jak łatwo można muzykować ze swoimi pociechami. 

Komentarze

Więcej

Warto zobaczyć