Trudności z czytaniem i niechęć do pisania
Witam
Moja corka jest w pierwszej klasie i ma problemy z czytaniem. Uczę ją czytać sylabami, ale ona nie dość, że długo składa litery w sylabach to jak przeczyta np. druga sylabę to zapomina co było w pierwszej i w efekcie nie wie co za wyraz przeczytała, tak jakby sama nie słyszała i nie rozumiała co czyta. Dodatkowo ma problemy z pisaniem, gloskowaniem, nawet jak przepisuje tekst to robi błędy. Problem dodatkowy to to, że jest uparta i nie chce ćwiczyć. Chodzimy na zajęcia do logopedy, bo z wymową też ma problem, ale zajęcia raz na dwa tygodnie po pól godziny to za mało. Jestem załamana, bo męczy się ona i ja razem z nią. Boję się, że problemów zacznie przybywać. Córka jest leworęczna, ja też, ale moi rodzice nie pamiętają, żeby ze mną były takie problemy. Proszę o radę co robić?
Pozdrawiam serdecznie
Pytanie przesłała Pani Iwona

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Iwono,
skoro Córeczka jest leworęczna, z pewnością jest też lewo-uszna, a te dzieci NIE MOGĄ GŁOSKOWAĆ! Córka musi rozpoznawać całe sylaby, a nie nazywać litery w sylabach. Proszę skorzystać z mojego podręcznika do klasy pierwszej "Kocham szkołę" - www.wir-wydawnictwo.com. Najważniejsze to powiedzieć Córeczce skąd wynikają problemy, zdjąć z niej poczucie winy, rozumieć dlaczego nie chce ćwiczyć i starać się nie pracować z podręcznikiem szkolnym, którego już pewnie nienawidzi i nie ma żadnej motywacji.
Dzieci z takimi trudnościami skutecznie uczą się czytać  metodą symultaniczno-sekwencyjną.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska