Droga Pani Joanno,
nie wiem jak to Pani robi, że Synek po 3 minutach ucieka. Metoda uczy języka w zabawie i komunikacji, dzieci chętnie się bawią.
Na temat dwujęzycznego wychowania może Pani poczytać w zakładce "do pobrania" na stronie www.szkolakrakowska.pl oraz w blogu – dr Elżbiety Ławczys – www.dwujezycznosc.blogspot.com.
Na stronie www.centrummetodykrakowskiej.pl w zakładce "do pobrania" znajdzie Pani artykuły dotyczące dwujęzyczności.
Najważniejsze zalecenia do pracy terapeutycznej: Słuchanie wypowiedzi językowych Program Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze, po pojawieniu się pierwszych samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych wprowadzane są Sylaby i rzeczowniki (wszystkie cztery części - codziennie inną) oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 20 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Warto też stymulować dziecko do spontanicznych wypowiedzi podczas czytania książeczki "Sylabami po Krakowie" www.centrummetodykrakowskiej.pl).
Słusznie Pani uważa, że najpierw dziecko powinno opanować język etniczny, a potem język większości.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Komentarze