Droga Pani Katarzyno,
nic Pani nie pisze o lateralizacji, dominacja ręki powinna już zostać zakończona, a jak sądzę jest z tym problem skoro synek nie chce rysować i malować. Polecam zeszyty Agnieszki Bali (Wydawnictwo Arson).
Samo podcięcie wędzidełka niczego nie zmieni, trzeba ćwiczyć unoszenie języka do wałka dziąsłowego. To warunkuje wymowę głosek "l", "sz", "ż", "cz", "dż" i "r". "D" jest głoską przedniojęzykowo-zębową (jak jej bezdźwięczny odpowiednik "T") i jest wymawiana poprzez zetknięcie czubka języka z zębami.
Niepokoi mnie, że pisze Pani o rozróżnianiu literek, w metodzie krakowskiej uczymy dzieci czytać sylabami. Proszę sprawdzić, czy osoba prowadząca zajęcia jest na liście certyfikowanych terapeutów metody krakowskiej (www.szkolakrakowska.pl).
Brak zdań jest bardzo niepokojący, konieczne są techniki komunikacyjne i dziennik wydarzeń, o tym wiedzą wszyscy terapeuci MK i powinna Pani otrzymać
informacje, jak to robić.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Komentarze