Droga Pani Anno,
Wraz z postępem w rozwoju mowy zawsze obserwujemy poprawę zachowań społecznych i coraz lepsze radzenie sobie z emocjami. Dobrze byłoby włączyć do terapii historyjki obrazkowe, które pozwalają nam mówić o emocjach, jakie przeżywa dziecko, o regułach społecznych. Warto skorzystać z techniki "Dzienniki wydarzeń". Są gotowe karty w wydawnictwie Wir (www.wir-wydawnictwo.com), ale zwykle na początku zapisujemy wydarzenia z życia dziecka. Całą systemową terapię opisałam w nowej książce, która ukazała sie w lutym "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" (www.konferencje-logopeyczne.pl).
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze
Witam. Jestem mamą 11 letniego syna. Moj syn jest zdolny, osiąga bardzo wysokie wyniki w szkole. Jednak ma trudności z nawiązaniem kontaktu z kolegami i kolezankami w klasie. Zazwyczaj jest sam, zdarza się czasami rozmawiać mu z innymi, Na lekcjach zapytany ptzrz nauczyciela, odpowida, sam też chętnie się zgłasa. Ale rówiesnicy to dopiero jest problem. Sam mowi, że się wstydzi z nimi rozmawiać, ale bardzo chciałby z nimi rozmawiać. Jeśli koledzy wyjdą z inicjatywą np. rozmowy, zabawy- chętnie bierze w tym udział. Jest wtedy bardzo zadowolony. Ale sam nie wykaże takiej inicjatywy. Co robić?
dodany: 2015-03-21 22:26:16, przez: Marta