Szanowny Panie Rafale,
Konieczne jest natychmiastowe podjęcie terapii. Sytuacja jest dramatyczna, bo chłopiec nie rozwija myślenia abstrakcyjnego, a jedynie obrazowe.
Możecie Państwo prowadzić samodzielnie terapię w domu, ale zawsze warto raz w tygodniu spotkać się z terapeutą-logopedą, który przedstawi ćwiczenia na nowy tydzień. Można poszukać polecanych przeze mnie logopedów na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Postępowanie terapeutyczne przedstawiłam w najnowszej książce "Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" (www.konferencje-logopedyczne.pl).
Na początek proponuję:
1. Program słuchowy "Słucham i uczę się mówić" - "Sylaby i rzeczowniki" "Czasowniki liczba pojedyncza" (www.arson.pl). Dziecko powinno słuchać w słuchawkach 30 minut dziennie (można ten czas podzielić nawet na 3 sesje).
2. Jako stymulację spontanicznego powtarzania polecam wspólne oglądanie obrazków w zeszytach z programu "Kocham czytać" (www.we.pl).
Konieczne są także wszystkie stymulacje lewopółkulowe opisane w książce.
Należy koniecznie i bezwarunkowo zrezygnować z Tv, tabletu, komputera - to wszystko zaburza rozwój języka dziecka, poprzez nadmierna stymulację obrazem (prawa półkula mózgu) hamując jednocześnie kształtowanie się lewej półkuli jako dominującej dla odbioru informacji językowych.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze