Posikiwanie w majtki
Witam,
Jestem mamą prawie 3-letniej Mai. Naukę sikania na nocnik zaczęłyśmy około rok temu. Początki były ciężkie, bo Majka sikała po nogach i w ogóle jej to nie przeszkadzało. W okresie zimowym odpuściłam i jakieś dwa miesiące temu postanowiłam, że wracamy znowu do majteczek w domu, a ze względu na przedłużającą się zimę pieluszki będziemy wkładać na dwór.
I znowu na początku wszystko było zasikane, ale ja cierpliwie i konsekwentnie ścierałam i tłumaczyłam. To dało rezultaty, bo córka zaczęła wołać siusiu, ale za każdym razem majteczki są zmoczone. Jeśli chodzi o kupę, to nie woła wcale i tylko jak zauważę, że zaczyna się kręcić albo szuka ustronnego miejsca to ją wysadzam i wtedy kupka trafia do nocnika.
Kupiłam nawet różne książeczki o nauce siusiania na nocnik, które Majka zna już na pamięć:-).
Od września ma iść do przedszkola, a ja chcę jej pomóc i nie wiem jak. Nadmienię, że od 1 roku życia zaczęły się u Majki problemy z nawracającymi zakażeniami układu moczowego. Majka miała nawet robioną scyntygrafie nerek, która nic nie wykazała. Teraz zakażenie trafia się jej raz na pół roku.
Reasumując najbardziej mnie martwi to jej posikiwanie za każdym razem.
Cała rodzina ma już lekką obsesje na tym punkcie, ale ja chcę się kierować przede wszystkim dobrem dziecka i stąd moje pytanie.
Daria

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam
Spokojnie, tak naprawdę dopiero zaczynacie trening czystości. Córeczka
nie ma jednoznacznej sytuacji. Raz wolno jej robić siusiu w pieluszkę,
raz nie. Wiem, że trudno nie zakładać pieluszki na dwór, kiedy jest tak
zimno. Może to jednak przeszkadzać w nauce. Proszę ten czas potraktować
jako wstęp do treningu czystości, a jak tylko będzie cieplej pożegnać się
z pieluchami definitywnie. Jeżeli wtedy nadal córeczka będzie miała
problemy z nauczeniem się warto udać się do dobrego pediatry. Niektóre
dzieci mają trudności z czuciem parcie oraz kontrolą wydalania. Ważne,
aby traktować to jak zabawę i chwalić malutką za samo siadanie na
nocniczku. W początkowym okresie wysadzać ją co 15 min. aż do sukcesu.
Wtedy wiadomo, że można dłużej poczekać za względu na pusty pęcherz.
Powodzenia!
Pozdrawiam
Maria Ziółkowska