Droga Pani Dominiko,
Proszę spróbować uczyć sikania na "zwykłej toalecie" z użyciem wkładki. Proszę powiedzieć dziecku, że jest już duże jak mama i może iść do toalety jak osoba dorosła.
Jeśli idzie o jedzenie, to proszę nie dawać sobą manipulować, bo dziecko
zawsze sprawdza na ile może sobie pozwolić.
Rozwój mowy Córeczki jest opóźniony. Trochę mnie także niepokoi, że
mówi trudne słowa, a nie buduje zdań gramatycznie poprawnych. To
często objaw innych zaburzeń rozwojowych.
Proponuję stymulację programem słuchowym:
- Słucham i uczę się mówić - "Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze", w dalszym etapie "Sylaby i rzeczowniki oraz Sylaby i czasowniki", 15 minut dziennie (www.arson.pl).
Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
A także:
- Naukę czytania metodą sylabową. Początkowe etapy nauki czytania (samogłoski) w zakładce „Do pobrania” na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl artykuł - "Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną®".
- Ćwiczenia artykulacyjne i słuchowe - czytanie dziecku sylab i
pokazywanie obrazków w książeczkach "Kocham czytać" - www.we.pl,
(oczekujemy, że najpóźniej 1 miesiąc po włączeniu programu słuchowego, podczas tych ćwiczeń pojawi się samodzielne powtarzanie).
Proszę także poszukać logopedy, który potrafi pracować z małym dzieckiem -
znajdzie Pani adresy na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze