Krakowskie karetki zyskały nowe wyposażenie w postaci blisko 2 400 pluszaków zebranych w ramach akcji IKEA „Każdy pluszak to historia”. Za pośrednictwem ratowników medycznych rozdawane będą one chorym lub poszkodowanym w wypadkach dzieciom.
W zeszłym roku Krakowskie Pogotowie Ratunkowe udzieliło pomocy ponad 5 100 dzieci, w tym około 2 600 w wieku do 12 lat. To właśnie do takich maluchów trafią pluszaki zebrane w IKEA Kraków.
Maskotki są bardzo przydatne w każdej karetce. - Mimo najtroskliwszej opieki, jazda do szpitala zawsze jest dla dziecka stresem. Tym bardziej, że pobyt w ambulansie wynika z choroby, bólu czy wypadku. Miękka przytulanka jest dla maluchów wsparciem w tych trudnych sytuacjach – mówi Małgorzata Popławska, dyrektor KPR.
Pluszaki pomagają też ratownikom, pielęgniarkom i lekarzom. - Z dzieckiem uspokojonym maskotką lepiej się współpracuje – tłumaczy dyrektor Popławska. - Załodze karetki łatwiej wtedy wykonać wszystkie czynności medyczne i badania. Ratownicy mogą też użyć maskotki do pokazania dziecku, które z nich będą wykonywać, np. wkłucie czy osłuchiwanie. Stres dziecka jest wtedy zdecydowanie mniejszy.
11. już edycja „pluszakowej” kampanii IKEA wzbogacona została o specjalnie na tę okazję wydany audiobook „Każdy pluszak to historia” z bajkami ponad 30 znanych osób z całej Polski. W Krakowie w akcję charytatywnie włączyli się: Dorota Segda, Renata Przemyk, Adam Grzanka, Marek Balawajder oraz blogerzy Lekko Stronniczy. Wyjątkowy audiobook z ich autorskimi opowiadaniami rozdawany był bezpłatnie klientom IKEA Kraków, którzy przekazywali maskotki do specjalnego pojemnika. Na płycie znalazły się też bajki przedstawicieli UNICEF: Małgorzaty Foremniak i Roberta Korzeniowskiego oraz reprezentantów poszczególnych miast, w których są sklepy IKEA. Warszawę np. reprezentowała Jolanta Kwaśniewska, Wrocław - Magdalena Kumorek.
- Zbiórkę pluszaków dla dzieci prowadzimy od 2009 roku, ale tym razem ustanowiliśmy absolutny rekord. W ciągu 2 miesięcy akcji udało nam się zgromadzić więcej pluszaków, niż przez całe 4 wcześniejsze edycje kampanii w Krakowie. – mówi Magdalena Krokowska, Kierownik IKEA Kraków. – Wszystko to dzięki wielkim sercom naszych klientów oraz autorów pluszakowych bajek, a także zaangażowaniu pracowników IKEA Kraków. A mówią, że mieszkańcy Krakowa to centusie – dodaje Magdalena Krokowska.
W Krakowie zebrano dokładnie 2 364 pluszaki. Bajek można posłuchać na stronie: www.pluszakidlaedukacji.pl.