Droga Pani Anno,
Przede wszystkim ważne jest sprawdzenie formuły lateralizacji (dominacja ręki, oka, ucha i nogi). Chłopiec powinien mieć intensywne ćwiczenia słuchowe programem: "Słucham i uczę się mówić", "Samogłoski" i - "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki l. pojedyncza", 30-40 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Ćwiczenia słuchu fonemowego wspieramy poprzez naukę czytania ("kocham czytać" - www.we.pl lub "Moje sylabki" - www.wir-wydawnictwo.com)
NIE ĆWICZYMY GŁOSKOWANIA ANI LITEROWANIA, ANI WYSŁUCHIWANIA GŁOSEK. To nie jest potrzebne do nauki czytania, a jedynie pogłębia frustrację dziecka. Na temat nauki czytania sylabami moze Pani poczytać w artykule umieszczonym na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl.
Warto udać się do specjalisty, który określi rozwój funkcji poznawczych, opracuje program stymulacji i pokaże jak pracować. Terapeutów metody krakowskiej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze