Droga Pani Moniko, zakaz słuchania muzyki i bajek oraz zabaw
dźwiękowymi zabawkami wynika z tego, że za przetwarzanie dźwięków
niejęzykowych odpowiada prawa półkula mózgu, a tylko w lewej półkuli
język przetwarzany jest linearnie, co pozwala uczyć się znaczeń.
Jeśli Pani chce, by dziecko powtarzało słowa z piosenek, proszę je
śpiewać. W nagraniach warstwa muzyczna przeważą nad słowem i dziecko
opanowuje wyrazy jak melodię, nie rozumiejąc znaczeń.
Czy Pani się zastanawiała dlaczego dziecko słucha chętnie bajki z
płytki, a nie chce słuchać gdy Pani czyta? to jest właśnie największy
problem.
Metoda krakowska przynosi efekty, ale tylko wówczas, gdy stosuje się
ją w calości, a nie tylko to, co wydaje sie atrakcyjne.
Wszystko dokładnie opisałam w książce "Wczesna diagnoza i i terapia
zaburzeń autystycznych".
Synek jest już duży, i czas działa na niekorzyść rozwoju myślenia
abstrakcyjnego, językowego.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze