Droga Pani Magdaleno,
jeśli chce Pani by Córka mówiła proszę zupełnie wyeliminować telewizor. Dziewczynka wykazuje trudności z włączeniem lewej półkuli mózgu do przetwarzania mowy. Sądzę, że nie ma jeszcze ustalonej lateralizacji funkcji. Warto o tym poczytać w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl, są w tej książce ćwiczenia WSZYSTKICH funkcji poznawczych dla dzieci do 6 roku życia.
Zachęcam też do programu "Słucham i uczę się mówić - "Sylaby i rzeczowniki"- www.arson.pl, koniecznie w SŁUCHAWKACH. Radzę podzielić te ćwiczenia na dwie tury po 6-8 minut.
- "Kocham czytać" www.we.pl - 30 minut codziennie nowa książeczka (jest 15 książeczek w zestawie)
- "Układanki lewopółkulowe" - www.konferencje-logopedyczne.pl
Proszę pamiętać, że język umożliwia myślenie abstrakcyjne, symboliczne, tym samym warunkuje przyszłe możliwości edukacyjne dziecka.
Uczenie alfabetu niema żadnego sensu komunikacyjnego,a jedynie utrudnia czytanie wyrazów i zdań ze zrozumieniem. Nie wolno nazywać liter, bo gdy dziecko się nauczy, ze B to be, a C to ce, przeczyta kiedyś ce-e-be-u-el-a zamiast cebula i nie rozpozna znaczenia słowa.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze