Droga Pani Iwono,
proszę sprawdzić jak córeczka wymawia głoski f i w. Jeśli jest prawidłowy układ warg i dźwięk nie budzi wątpliwości, może przejść do wywoływania głoski h. Najlepiej imitując chuchanie na szybę lub dłoń, w sylabach chu chu chu. Najpierw w sylabach, a potem w w wyrazach. Jeśli to nie odniesie skutku proszę zakupić 1 zeszyt z serii "Słucham i uczę się mówić", ten w którym jest głoska h (E. Wianecka - www.arson.pl). Skrzyżowana lateralizacja u synka jest powodem problemów z zapamiętywaniem kolejności obrazków. Ważne, by już teraz ćwiczyć tę umiejętność, bo jest ona podstawowa w nauce czytania. Córka jest zagrożona dysleksją. Kolejność przy pokazywaniu obrazków podczas ćwiczeń pamięci symultanicznej jest bardzo ważna. Fakt, że Córka ma problem z prawidłowym odwzorowaniem kolejności potwierdza diagnozę ryzyka dysleksji. W pozycji "Opowiedz, co odczuwasz" są obrazki do stymulacji mówienia o uczuciach i emocjach. Jednak jeśli są kłopoty z wypowiadaniem się (np. afazja lub brak mowy z innych przyczyn) można użyć zamieszczonych w tej pomocy obrazków przedstawiających emocje i uczucia na rysunkach twarzy. Tak więc nie są to właściwe piktogramy, ale pomoc może posłużyć zarówno dzieciom mówiącym jak i z zaburzoną komunikacją językową.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Komentarze