Seria kultowych filmów, gier oraz encyklopedii „Było sobie…”, której
wydawcą jest Hippocampus Sp. k., otrzymała prestiżową Nagrodę Główną w XII edycji konkursu „Świat przyjazny dziecku" organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Seria została doceniona w kategorii „Zabawa – zabawki dla dzieci w wieku
7-12 lat”.
W Kapitule XII edycji Konkursu zasiedli:
1. Artur Barciś – aktor, reżyser
2. Prof. Adam Frączek – były rektor Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
3. KAYAH – wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, współwłaścicielka firmy
fonograficznej Kayax, w której wydaje płyty i promuje utalentowanych, polskich artystów
4. Mirosława Kątna – Przewodnicząca Zarządu Krajowego KOPD
5. Magdalena Kordaszewska – www.zabawkowicz.pl
6. Magdalena Łazarkiewicz – reżyser filmowy, teatralny, telewizyjny, scenarzystka
7. Monika Mrozowska – aktorka, była piosenkarka zespołu Fasolki, autorka książek i publikacji o tematyce ekologicznej
8. Robert Myśliński – autor bajek „Siedem supełków”, wspólnie
z żoną Dorotą Zawadzką , pisze książki, organizuje spotkania oraz wykłady
9. Magdalena Stachowiak – pedagog, Szef Zespołu PR i Pozyskiwania Środków KOPD
10. Prof. Mieczysław Wasilewski – wykładowca Akademii Sztuk Pięknych
11. Dorota Zawadzka – psycholog rozwojowy, Superniania
12. Anna Wakulak – redaktor naczelna "Świata zabawek"
Filmy z serii „Było sobie życie”, „Był sobie człowiek” i in. poznały dzieci w 140 krajach świata, a sprzedały się w milionach egzemplarzy. Ich autorem był Albert Barille, którego pewnego dnia zasmuciło, że nie ma w telewizji mądrych bajek. Tak stworzył serię, która w fascynujący sposób opowiada o ludzkim ciele, zagadnieniach historii, astronomii, geografii, ekologii. Okazuje się, że to, co niektórzy kojarzą ze szkołą i klasówkami, może stać się przygodą, zabawą w odkrywanie tajemnic człowieka i jego dziejów.
Na bazie serii filmów „Było sobie…”, powstały edukacyjne gry planszowe, które łączą zabawę z wiedzą. To inteligentna rozrywka dla całej rodziny. Atutem gier jest to, że pozwalają na wspólne spędzanie czasu. Idealny pomysł na wieczorną zabawę, deszczowy lub po prostu leniwy weekend. Nie wymagają od grających znajomości biologii czy historii. Wszystkiego można się dowiedzieć w trakcie gry. Okazuje się, że zabawa wiedzą może dostarczyć bardzo wielu emocji związanych z rywalizacją, a na koniec pozwala poczuć słodki smak zwycięstwa.
Gry z serii „Było sobie…” rozbudzają ciekawość świata. Stworzone są z myślą o dzieciach od siódmego roku życia, ale zasiadają do nich nawet młodsi. Przejrzyste reguły, ciekawe pytania, piękna grafika i solidne wykonanie gier sprawiają, że mogą one być doskonałym prezentem – na urodziny, imieniny, Dzień Dziecka.
„Było sobie życie” – Gracze rzucają kostką i poruszają się po planszy, która przedstawia cztery układy ludzkiego organizmu. Tak, jak w normalnym życiu musimy walczyć z wirusami i bakteriami. W drodze po zwycięstwo musimy odpowiadać na pytania podzielone na łatwe i trudne, brać udział w pojedynkach, ale wiele zależy też od tego, jak wykorzystamy nieoczekiwaną szansę lub jak poradzimy sobie z prześladującym nas pechem.
„Był sobie człowiek” – Gra polega na wędrówce przez historię rozwoju człowieka. By wystartować, przenosimy się 2 miliony lat wstecz. Wędrujemy przez czasy prehistoryczne i starożytne do średniowiecza, potem renesansu, by przez XVIII i XIX wiek wkroczyć w czasy nam współczesne. W trakcie poznajemy zwyczaje ludzi z minionych epok, walczymy z atakującym niespodziewanie zbójem, ścieramy się w pojedynkach.
„Atak wirusów” – Gracze spotykają się po dwóch stronach barykady. Jeden z nich wciela się w atakujące wirusy i bakterie, a drugi w niestrudzonego obrońcę ludzkiego organizmu. Do zdobycia mają 5 głównych narządów. Aby zwyciężyć, każdy z graczy musi prawidłowo odpowiadać na pytania, wybierając jednocześnie najbardziej efektywną strategię.
„Było sobie życie – Quiz z kołem fortuny” – W tej grze można sprawdzić swoją wiedzę, ale jednocześnie poddać się losowi. Reguły są proste: wprowadzając w ruch koło fortuny, gracz czeka na szczęśliwy traf – od koła fortuny zależy bowiem, czy poprawna odpowiedź na pytanie będzie warta 1 czy 2 punkty.
„Pojedynki mistrzów” – Gracz sam decyduje, czy będzie odpowiadał na łatwe, czy trudne pytania. Tak kompletuje jeden z wybranych układów. Jeżeli udzieli poprawnej odpowiedzi na trudne pytanie, może wówczas pomieszać szyki jednemu z przeciwników. Zwycięża ten, który pierwszy dopasuje elementy swojej układanki - zostaje mianowany Mistrzem.
Dostępne są również filmy DVD oraz encyklopedie „Było sobie życie” i „Był sobie człowiek”.