Bestsellery 2013 – wydawnictwo Impuls
Rok 2013 zakończył się w sposób definitywny i nieodwołalny, czas więc na pierwsze podsumowania… Dziś, na pierwszy ogień, rzucamy najgorętsze tytuły ostatnich dwunastu miesięcy, czyli the best of the best 2013 roku! Nasza oferta to 650 tytułów papierowych i 170 ebooków w wersjach ePub, mobi oraz 600 w PDF.
Wybór proponujemy bardzo szeroki i zróżnicowany, każdy Czytelnik znajdzie swoją książkę w wybranej formie. Poniżej podsyłamy Wam (im)puls do wyboru.
Na pierwszym miejscu króluje niezmiennie nasz śpiewnik w klimacie retro… Zbiór zawiera wybór 51 popularnych piosenek, wraz z zapisem nutowym oraz kolorowymi ilustracjami Kazimierza Wiśniaka.
Niekwestionowanym liderem naszego Wydawnictwa pozostaje zbiór dziesięciu zeszytów logopedycznych, w naszym zestawieniu zajmujący miejsce drugie.
Zaszczytne trzecie miejsce w naszym rankingu zajmuje Kwestionariusz badania mowy, stworzony w celu ułatwienia diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych.
1. Katarzyna Zachwatowicz-Jasieńska, Co babcia i dziadek śpiewali, kiedy byli mali (wersja z płytami CD)
Na pierwszym miejscu króluje niezmiennie nasz śpiewnik w klimacie retro… Zbiór zawiera wybór 51 popularnych piosenek, wraz z zapisem nutowym oraz kolorowymi ilustracjami Kazimierza Wiśniaka. Wśród propozycji odnajdziemy m.in. Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki czy Mam chusteczkę haftowaną. Znajdźmy chwilę czasu, zajrzyjmy do śpiewnika i zaśpiewajmy z naszymi dziećmi piosenki, które śpiewali
w dzieciństwie nasi dziadkowie.
2. Grażyna Krzysztoszek, Małgorzata Piszczek, Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy (zestaw 10 zeszytów)
Niekwestionowanym liderem naszego Wydawnictwa pozostaje zbiór dziesięciu zeszytów logopedycznych, w naszym zestawieniu zajmujący miejsce drugie. Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, wyrażeniach i zdaniach. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu danej głoski i utrwaleniu jej w sylabach.
3. Grażyna Billewicz, Brygida Zioło, Kwestionariusz badania mowy
Zaszczytne trzecie miejsce w naszym rankingu zajmuje Kwestionariusz badania mowy, stworzony w celu ułatwienia diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Kwestionariusz składa się z szeregu obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w trzech możliwych pozycjach: w nagłosie, śródgłosie i wygłosie wyrazu. Głoski występujące w nazwach obrazków ułożone są w kolejności zgodnej z tym jak pojawiają się w rozwoju mowy dziecka. Kwestionariusz uwzględnia spółgłoski wargowe, wargowo-zębowe, przedniojęzykowo-zębowe, przedniojęzykowo-dziąsłowe, środkowojęzykowe, tylnojęzykowe oraz samogłoski podstawowe + ą, ę. Do zbioru dołączono kartę badania mowy, której kolejność zapisu głosek jest zgodna z kolejnością pojawiających się wyrazów.
4. Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska, Skarbiec nauczyciela-terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej), czyli od programu do realizacji. Propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych. Czwarte miejsce wśród najlepszych książek 2013 r. przypadło książce duetu Franczyk-Krajewska. W pierwszej części Skarbca… znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci. Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej
i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
5. Ewa Małgorzata Skorek, Terapia pedagogiczna, t. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć (zestaw: książka + CD)
Terapia Pedagogiczna, zajmująca w naszym rankingu miejsce 5., stanowi przegląd wybranych metod stosowanych w terapii pedagogicznej oraz zawiera obszerny materiał metodyczny, pozwalający wzbogacić warsztat pracy terapeutycznej z dziećmi. Znalazły się tutaj rozprawy na temat muzykoterapii i treningu relaksacyjnego, kinezjologii edukacyjnej czy terapii przez kontakt ze zwierzętami i wiele innych. Scenariusze zajęć zaś zostały opracowane z myślą o pracy z dziećmi przejawiającymi zaburzenia percepcji wzrokowej, słuchowej, z zaburzeniami lateralizacji oraz koordynacji ruchowej. Przedstawiono ponadto propozycje zajęć z dziećmi mającymi trudności z ortografią. Do każdego scenariusza zajęć opracowano pomoce, a w propozycjach zajęć podano przykład ich wykorzystania. Wszystkie pomoce do pracy korekcyjno-kompensacyjnej umieszczone są na dołączonej do książki płytce CD. Książka adresowana jest do pedagogów-terapeutów, rodziców nauczycieli w przedszkolach i szkołach wszystkich szczebli, a także studentów kierunków nauczycielskich.
6. Joanna Tomczak, Renata Ziętara, Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej
Tuż za książką Ewy Małgorzaty Skorek widnieje kwestionariusz diagnozy… Joanny Tomczak i Renaty Ziętary. Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych. Tak zestawione informacje są czytelne i przejrzyste. Wgląd w nie daje szybkie rozeznanie w potrzebach i możliwościach dziecka. Aby ułatwić pracę z kwestionariuszem, dołączono do niego narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości bądź tylko wybiórczo.
7. Mirosław J. Szymański, Socjologia edukacji. Zarys problematyki
Miejsce siódme na naszej liście zajmuje Mirosław J. Szymański z Socjologią edukacji. Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej subdyscypliny socjologii, a Socjologia… umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań. Autor omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna czy socjalizacja. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa, charakteryzuje funkcje edukacyjne odmiennych instytucji, ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością oraz wartościami i antywartościami. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.
8. Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską?
Miejsce ósme ucieszy niewątpliwie wszystkich młodych adeptów nauki, którzy znajdą tu znakomity poradnik autorstwa Marii Węglinskiej. Jak pisać pracę magisterską? jest książką niezbędną dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych. Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
9. Ewa Wysocka, Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania metodologiczne
W naszym noworocznym zestawieni unie mogło zabraknąć Ewy Wysockiej i jej Diagnostyki pedagogicznej. Książka ta jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz – przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka.
http://impulsoficyna.com.pl/wyszukaj/diagnostyka-pedagogiczna,1469.html
10. Urszula Kierczak, Koncepcja edukacji fizycznej. Zdrowie – sport – rekreacja. Szkoła podstawowa, klasy IV – VI. Poradnik metodyczny
Nasz noworoczny ranking zamyka jeden z czterech znakomitych poradników metodycznych Urszuli Kierczak, służący praktycznymi wskazówkami dla nauczycieli wychowania fizycznego na wszystkich szczeblach edukacji. Nauczyciel może stać się autorem własnego programu lub skorzystać z programów opracowanych przez innych. Zdając sobie sprawę z tego, iż wielu nauczycieli, szczególnie z małym stażem pracy nie jest przygotowanych do tworzenia programów autorskich proponujemy program Zdrowie Sport Rekreacja. Proponowany program nauczania jest integralną częścią całościowej, zwartej koncepcji edukacji w zakresie wychowania fizycznego dla wszystkich czterech etapów kształcenia, zgodną z rozporządzeniem MEN z dnia 8 czerwca 2009 roku w sprawie dopuszczenia do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczenia do użytku szkolnego podręczników (Dz. U. Nr 89, poz. 730).