To zajęcia umuzykalniające prowadzone metodą prof. Edwina Eliasa Gordona - muzyka, pedagoga i psychologa muzyki (University of South Carolina w stanie Kolumbia w USA), który przez ponad pół wieku prowadził rzetelne badania empiryczne na temat tego w jaki sposób oddziaływać na dzieci, aby faktycznie rozwijały się muzycznie.
Podczas zajęć organizatorzy i uczestnicy śpiewają melodie i rytmizują na neutralnych sylabach - malutkie dzieci uczą się intensywnie języka mówionego, który ma swój rytm i melodię różną od tej nadanej przez muzykę. Małe dzieci, które słyszą język w piosenkach są zdezorientowane i nie skupiają się na muzyce - a to na naszych zajęciach jest przecież kluczowe.
Dostarczają dzieciom jak najbogatszego środowiska dźwiękowego poprzez śpiewanie w różnorodnych skalach (najbardziej popularnych dur i moll, ale także w skalach modalnych, czyli szeregach dźwięków ułożonych przy pomocy schematów nieco inncyh niż te w tonalnościach moll i dur) oraz rytmizowanie w różnych metrach, także nietypowych jak pięcio- i siedmio- dzielnych. Pozwala to dzieciom gromadzić słownik muzyczny oraz rozwijać zdolność czystego śpiewu.
Zajęcia rozwijają poczucie rytmu, uwrażliwiają dzieci na muzykę, budują poczucie pewności oraz uczą współdziałania w grupie.