Warszawa

Porady naszych Ekspertów

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Psycholog, logopeda

Profesor Uniwersytetu Pedagogicznego, przez 28 lat pracowała jako psycholog i logopeda w Zespole Diagnozy i Terapii. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej)a także metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.

Jest autorką 6 książek i serii logopedycznej "Kocham czytać"

Odpowiedzi i porady:

Jaka diagnoza? Kto dokonuje diagnozy?

Mój syn ma 3 lata i 9 miesięcy, urodził się jako wcześniak. W 34 miesiąc dostał 10 punktów, nie był leczony, oddychał prawidłowo miał długo żółtaczkę, ok 3 miesięcy wysoki poziom birubiny.... więcej »

Prawostronna lateralizacja i obniżenie napięcia mięśniowego

Witam Pani Jagodo, U 7 letniego chłopca zlateralizowanego prawostronnie występuje obniżenie napięcia mięśniowego prawej ręki najprawdopodobniej spowodowane arytmią serca. Pomimo wielu ćwiczeń... więcej »

Niedokończony rozwój mowy, a nauka języka angielskiego

Szanowna Pani Profesor, mam następujący problem, prowadzę terapię dziecka czteroletniego, który ma niedokończony rozwój mowy. Od niedawna "ruszył" z mową. Jednak jego mowa jest jeszcze bardzo... więcej »

Nauka czytania w 2 klasie

Witam. Mój synek obecnie zacznie naukę w 2 klasie, czyta sylabami, ale bardzo pomału i nie rozumie sensu zdania. Czyta bez zrozumienia. Na początku znał głoski później sylaby. Synek ma również... więcej »

2,2-latek nie mowi

Witam Pni Profesor Mój 2,2 letni synek jest bardzo wesołym aktywnym dzieckiem, wskazuje paluszkiem na rzeczy które chce otrzymać. Uwielbia bawić się z dziećmi nie stroni od nich, ani na placu... więcej »

Zamiana spółgłosek "K" na "T"

Pani Profesor, córcia ma 3 lata i 4 m-ce i zamiast spółgłoski "K" wymawia "T". Proszę napisać co powinnam robić. Poza tym córcia płynnie i dużo mówi pełnymi zdaniami. Dziękuję. Pytanie... więcej »

Dziecko mówi o sobie w trzeciej osobie

Dzień dobry Pani Profesor, jestem mamą 4 - letniego Jasia. U Jasia od początku można było zaobserwować opóźniony rozwój mowy. Później pojawiło się podwajanie sylab i pierwsze wyrazy. Do... więcej »

5-latek zamienia "sz" na "s", "ż" na "z" i 5-latka zamienia "s" na "sz"

Dzień dobry, mam pytanie czy jest to zgodne z normą rozwojową, aby 5-latek zamieniał "sz" na "s" oraz "ż" na "z", lub "s" na "sz"? Kiedy dzieci powinny wymawiać głoskę "sz"? Czy 5-latek może... więcej »

Ćwiczenia

Dzień dobry. Jestem mamą 6,5 letniego Kacperka, który właśnie rozpoczyna naukę w pierwszej klasie. Mój syn bardzo późno zaczął mówić (mając skończone 3 lata) i szybko okazało się, że... więcej »

20-miesięczna dziewczynka niewiele mówi, chociaż jest bardzo kontaktowa

Dzień dobry :) Moja córeczka chociaż wszystko rozumie i potrafi "wytłumaczyć" (prawie lub wcale nie używając słów) otoczeniu (nie tylko najbliższemu), czego potrzebuje, przejawia niewielką... więcej »


Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda - Artykuły

Nauka czytania

Nauka czytania

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Metoda oparta jest na założeniu, że we wczesnych etapach rozwoju dziecka konieczna jest równomierna stymulacja obu półkul mózgowych. Proponujemy więc strategie prawo i lewopółkulowe. więcej »
Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Przeczytaj również

Warto zobaczyć