aa
a
aNauczycielu! Zgłoś swoją szkołę do BaśnioBOJU!

Warszawa

Porady naszych Ekspertów

Kocham czytać

Witam. Uczymy synka (3 latka) czytać pani metodą. Bardzo dobrze nam idzie. Synek chętnie się uczy. Jesteśmy obecnie na etapie 3 zeszytu. Moje pytanie? Czy uczymy dziecko z danego zeszytu do momentu, aż wszystko będzie umiało bez zająknięcia? Czy może lepiej przejść do następnego etapu jeżeli widać , że dziecko potrafi odczytywać zadane sylaby, ale zdarza mu się mylić? Obawiam się, że takie przedłużanie nauki na jednym etapie może w końcu doprowadzić do tego, że dziecko się znudzi. Zaznaczam, że nauka z każdego zeszytu zajmuje nam około 3 tygodni albo dłużej ponieważ mały uczy się dziennie - 5-10 minut albo i krócej. Później już mu się nudzi.

Pytanie przysłała pani Alina
Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Psycholog, logopeda

Odpowiedź:

Droga Pani Alino,

bardzo dobrze Pani postępuje ucząc dziecko CODZIENNIE. Wystarczy wówczas 5-10 minut. Najlepiej po około dwóch tygodniach przejść do kolejnej książeczki. Proszę teraz, gdy zaczęły się sylaby uczyć Synka tylko sylab otwartych (zakończonych samogłoską) i przechodzić do kolejnych, a pozostałe części książeczek (czyli łączenie samogłosek z sylabą i sylabę zamkniętą - zakończoną
spółgłoską) proszę zostawić do czasu przejścia do Zeszytu nr 9.
Zawsze gdy widzimy, że dziecko traci zainteresowanie proponujemy mu inną zabawę z sylabami. Te sylaby, które już dziecko częściowo zna zapisujemy na odwrocie układanek, dobieramy w pary (są moje Piotrusie sylabowe do takich zabaw), pokazujemy w ten sposób, że takie sylaby czytamy nie tylko w książeczkach.
Synek będzie świetnie przygotowany do nowej reformy oświatowej:-)
Gratuluję !

Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska

Zobacz inne porady w tematyce: stymulacja rozwoju mowy

Lubisz CzasDzieci.pl?  Polub nas na Facebooku!

Komentarze

Bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedź. Przy okazji odpowiedziała Pani na następne pytanie, które chciałam zadać. Otóż synek ma problem z odróżnianiem kolejności liter w sylabie ( "pa" i ap" - to dla nie go to samo - obydwie sylaby czta jako "pa" ) W książce nie było problemów bo sylaby sa posegregowane ale na kartce pytany wyrywkowo nie widzi różnicy. Skoro Pani pisze, że wystarczy żeby znał sylaby otwarte przejdziemy w takim razie do następnej książeczki a tą nieumiejętność będziemy ćwiczyć w międzyczasie. Jeszcze raz bardzo serdecznie dziekuję za odpowiedź. To ogromna pomoc móc się z Panią skontaktować. P.S. - Serię'"kocham czytać" polecam wszystkim znajomym mamom- uważam , że jest rewelacyjna :):):)

dodany: 2009-02-25 16:18:05, przez: ala.b09


Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.
a

Przeczytaj również

Warto zobaczyć

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako "RODO"). Pragniemy poinformować cię iż dbamy o twoją prywatność i bezpieczeństwo twoich danych. Stosujemy się do zasady minimalizacji zbieranych danych. Strona czasdzieci.pl używa plików cookie by świadczyć Państwu usługi na najwyższym poziomie. Możecie Państwo w każdej chwili zmienić ustawienia cookie swojej przeglądarki. Więcej informacji oraz przysługujące ci prawa znajdziesz w naszej Polityce prywatności. Zamknij (×)