Nerwowy 3-latek
Witam,
mój syn w październiku skończył 3 lata. Od jego 2. miesiąca życia nie mieszkamy z jego tata. Od jakiegoś czasu Dominik wraca nerwowy od taty, bardzo płacze, nie chce mówić, co się dzieje i co robił u taty. Mam dość duże obawy, ponieważ mały twierdzi że tata mówi "mama jest be" i że "mama bije"... Nie ma takich sytuacji u nas w domu...
Aleksandra

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
to poważny problem. Jeżeli ma Pani na tyle dobry kontakt z byłym partnerem, żeby o tym porozmawiać, proszę to zrobić. Jeśli nie, potrzebna będzie pomoc psychologa i prawnika. To jest jeszcze bardzo małe dziecko i jeśli tata rozładowuje swoje negatywne emocje na małym, konsekwencje tego nie będą dobre. Dziecko bardzo potrzebuje poczucia stabilności, bezpieczeństwa i miłości, akceptacji. Mama jest ogromnie ważną osobą w życiu. Jeżeli nie dzieją się rzeczy, które mały słyszy, musi Pani interweniować. Być może tata nie ma świadomości, że to, co mówi nie jest bez znaczenia.  Byłoby najlepiej, gdyby udało się Państwu wspólnie porozmawiać z psychologiem dziecięcym, który powie jakie mogą być konsekwencje takich zachowań i co zrobić, żeby on się nie pojawiły więcej.
Serdecznie życzę Pani powodzenia
Agnieszka Sokołowska