Droga Pani Agnieszko,
opóźniony rozwój umiejętności chodzenia wskazywał na zakłócenia rozwoju ruchowego, a mowa to najdrobniejsze, najprecyzyjniejsze ruchy. Sprawność motoryczna żuchwy, języka i podniebienia miękkiego umożliwia prawidłową realizację sylab w wyrazach. Jest już bardzo późno, więc radzę zintensyfikować ćwiczenia do 2 godzin w domu, by przygotować Hanię do zerówki.
Intensyfikacja oznacza:
- 20 minut ćwiczeń z programem "Słucham i uczę się mówić - "Trudne głoski" - www.arson.pl, koniecznie w SŁUCHAWKACH. radzę podzielić te ćwiczenia na dwie tury.
- "Kocham czytać" - 30 minut
- powtarzanie wierszyków i śpiewanie piosenek podczas ćwiczeń grafomotorycznych - A. Bala "Ćwiczenia prawej i lewej półkuli mózgu" (www.arson.pl oraz ćwiczeń "Układanki symultaniczno-sekwencyjne" - www.konferencje-logopedyczne.pl - 30 minut)
Ważne, by nie robić z Hanią ćwiczeń typu: powtarzanie wyrazów i zdań do lustra lub dmuchania na piórko, czy watkę, bo to powoduje napięcie mięśni twarzy i zniechęcenie dziecka z powodu nudnych i dziecinnych zajęć.
Ostatnie 10 minut zajęć warto poświęcić na układanie i opowiadanie historyjek obrazkowych. Warto także zorganizować Hani basen i jazdę na rowerze.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Komentarze