Niedosłuch
Witam Panią Profesor,
moja córka, obecnie 15 miesięcy, ma stwierdzony niedosłuch. 40 db na oba uszka. Nosi aparaty. W grudniu w klinice na Przybyszewskiego robiliśmy tympanometrię i mamy napisane - tympanogram typu A, śladowe ruchy strzemiączka. Co to oznacza? Badanie mamy powtórzyć za 3 miesiące.
Pytanie przysłała pani Ania

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Aniu,
tympanogram typu A świadczy o prawidłowym funkcjonowaniu trąbki słuchowej, co oznacza, iż niedosłuch córeczki nie jest spowodowany zaleganiem płynu w uszach. Strzemiączko jest jedną z kosteczek słuchowych, która przenosi drgania fali akustycznej. Być może więc to jest przyczyna niedosłuchu.
Jest to niedosłuch niewielkiego stopnia, ale bardzo ważne jest korzystanie z aparatów słuchowych, ponieważ jest to czas nauki mowy. Dziecko musi nosić aparaty przez cały dzień , by mogła dobrze słyszeć wszystkie głoski w sylabach i końcówki wyrazów. Proszę się nie niepokoić, jeśli tylko będziecie Państwo pilnować funkcjonowania aparatów i mówić nieco wolniej oraz wyraźniej dziewczynka opanuje mowę, tak jak inne dzieci.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska