Gra z serii DOBRA GRA RODZINNA!
W odległej krainie żyją smoki, którym zęby myją dzielni wojowie z okolicznych zamków. Wojowie wchodzą kolejno do paszczy smoka i myją zęby. Niektóre smoki bywają jednak niecierpliwe i niespodziewanie zamykają paszczę! Od twoich decyzji zależy, którym wojom uda się wyjść cało z paszczy smoka!
Niezwykle emocjonująca gra z zabawnym tematem i wyjątkowo atrakcyjną szatą graficzną.
Liczba graczy: 3-5
Wiek graczy: 6-106 lat
Czas gry: 20 min
Autor gry: Noriaki Watanabe
Ilustracje: Tomek Larek
Wydawca: TREFL
DOBRA GRA RODZINNA to seria Trefla przygotowana dla całej rodziny. Gwarantuje wciągającą rozgrywkę, wielkie emocje i doskonałą zabawę graczom w każdym wieku. Seria wyróżnia się również bardzo wysoką jakością produkcji.
Zęby to ważna sprawa, zwłaszcza kiedy jest się smokiem - trudno pożerać wszystkie rzeczy, które smoki muszą pożerać z bolącą szczęką. W poradzeniu sobie z higieną pomagają im dzielni wojowie z nowej gry wydawnictwa Trefl.
Zęby smoka przeznaczone są dla trzech do pięciu graczy w wieku od sześciu lat. Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy jest piękne i dobrze przemyślane wydanie. Ilustracje są bardzo ładne, pomysłowe i wykonane z humorem, smoki robią sympatyczne wrażenie nie tracąc jednocześnie smokowatości, a wojowie ze szczoteczkami do zębów, wiadrami, spodenkami w misie i innymi akcesoriami budzą szczere rozbawienie. Projekt gry jest przemyślany w każdym szczególe - nie chodzi jedynie o stronę plastyczną, ale też użytkową - wszystkie elementy wykonano z grubej, porządnej tektury, ryzyko zniszczenia jest więc niewielkie.
Rozgrywka opiera się na dość osobliwym pomyśle - oto dzielni wojowie ustawiają się w kolejce do czyszczenia zębów smoka. Muszą się jednak spieszyć, bo jeśli będą zbyt powolni, bestia zniecierpliwi się i pożre wędrujących po jej paszczy ludzi. Każdy ze smoków ma pewną wartość liczbową - im jest wyższa, z tym cierpliwszym potworem mamy do czynienia. Runda rozpoczyna się od tego, że jeden z graczy losuje smoka i sprawdza jego wartość. Nie ujawnia jej jednak pozostałym - zamiast tego stara się przekazać ją w sposób opisowy (na przykład mówiąc "Wojowie będą musieli się uwijać" albo "To bardzo powolny smok") - może również blefować. Potem wykłada jednego ze swoich ośmiu wojów. Na podstawie tego co powiedział i co zrobił gracz losujący smoka pozostali gracze muszą ocenić jakich wojów powinni wystawić, by nie zostali zjedzeni przez smoka. Każdy woj ma wartość punktową. Jeśli zdąży umyć zęby smoka nim ten zajmie paszczę - gracz zyskuje punkty, jeśli nie - traci je. Gdy wszyscy wyłożą już swoich wojów, gracz który losował smoka ujawnia jego wartość i sprawdza się którzy wojowie zostali zjedzeni, a którzy nie.
Pewną trudnością dla najmłodszych graczy mogą okazać się ujemne punkty. Fakt iż przy losowaniu smoka można blefować również jest kontrowersyjny, ale z drugiej strony - niepewność, na której oparta jest rozgrywka stanowi na pewno ciekawy i angażujący element. Być może byłoby lepiej gdyby straty punktów nie były tak duże, jak są.
Zęby smoka to bardzo ładnie wydana i ciekawa gra. Nie jest długa - rozgrywka trwa około dwudziestu minut i jest to naprawdę sensowny czas. Jeśli szukacie szybkiej prostej rozrywki dla zabicia czasu w kolejce do lekarza, lub w oczekiwaniu na obiad - sprawdzi się naprawdę dobrze.