Gra edukacyjna. Piosenki, filmy, zadania i zagadki dla dzieci. Doskonała zabawa w bajkowym świecie dla najmłodszych.
Seria programów edukacyjnych dla dzieci MIŚ to odpowiednio dobrane do etapu rozwojowego zabawy dla dzieci pomiędzy 3 a 5 rokiem życia. Program, bazując na naturalnej ciekawości świata, którą mają dzieci w tym wieku oraz idei edukacji przez zabawę, wspiera wszechstronny rozwój dziecka, a także stanowi bazę pomysłów dla wspólnej aktywności dziecka i rodziców.
Edukacja przez zabawę
Podczas gry z Misiem i jego przyjaciółmi dzieci bawią się, poznają ciekawe miejsca, czerpią przyjemność z odkrywania świata. Miś i jego przyjaciele mają piękną pogodę! Idą poćwiczyć na podwórku, boisku oraz do pobliskiej sali gimnastycznej.
Zabawy skonstruowane są w taki sposób, aby wspierały dziecko w wieku przedszkolnym w nabywaniu umiejętności i wiedzy zgodnie z nowymi standardami podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W atmosferze zabawy dzieci poznają kolory, kształty oraz uczą się logicznego myślenia, kategoryzowania i porządkowania zjawisk oraz przedmiotów. Rozwijają także koordynację związaną z pracą oka i ręki. Zabawie i nowym odkryciom towarzyszy muzyka, przekaz wizualny. Zadania są interakcyjne, co umożliwia dziecku doświadczanie efektów własnych działań i własnego sprawstwa.
Typ: Program komputerowy
Nośnik: płyta CD
Rok wydania: 2009
Oprawa: miękka
Najmłodsi gracze, rozwiązując kolejne zadania rozwiną umiejętności:
Treść gry jest zgodna z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Uzyskała także pozytywną opinię środowiska psychologów dziecięcych.
Zmień tryb życia na sportowy!
Można by pomyśleć, że kryje się tu pewien paradoks: oto w grze komputerowej słyszymy przesłanie „zamiast siedzieć przed ekranem i grać wiecznie w gry te same – zmień tryb życia na sportowy, świat się stanie kolorowy!”. W tej piosence trójka przyjaciół – bohaterów gry nawołuje dzieci do aktywności, a gra ma tylko służyć jako środek, a nie cel sam w sobie. Jako środek edukacyjno – zabawowy.
Sympatyczni przyjaciele – małpka, miś i świnka nie tylko zachęcają do wspólnej wirtualnej zabawy, ale też uczą, jak dbać o własną kondycję fizyczną i otaczający świat, jak dbać o innych, o siebie, zachowywać się w sposób ekologicznie poprawny. Co ciekawe i nowatorskie - można ćwiczyć razem z nimi!
Zadania poprzedzone są zawsze krótkim wstępem – rozmową przyjaciół. Na przykład miś żali się, że nie potrafi się szybko wspinać, a w odpowiedzi słyszy, że każdy może mieć swoje tempo. Uczy to akceptacji, pokazuje, że normalna jest różnorodność - własny tryb rozwoju. Zwierzaki rozmawiają ze sobą w sposób ciepły, przyjacielski, nie wyśmiewają się z siebie, próbują zrozumieć nawzajem swoje potrzeby i możliwości, uczą się pozytywnego rozwiązywania spraw. Nie ma tu niczego, co mogłoby być wiązane z przemocą.
Kolorowe, wyraziste obrazki to fragmenty otaczającego świata – boiska, sali gimnastycznej, parku. Zadania nie są długie, polegają na przykład na złapaniu piłki w bramce, uprzątaniu śmieci spadających na drogę, wspinaniu się po drabince, skakaniu na skakance. Jest też „memory”, porządkowanie według kolorów, poszczególnych elementów. Uczą spostrzegawczości, wpływają na koordynację psychoruchową, wzmacniają pamięć, przybliżają elementy liczb, kształtów i kolorów, szukania podobieństw.
Twórcy podkreślają, że treść gry jest zgodna z podstawą programową wychowania przedszkolnego. To ważne i cenne. A że wiadomo, że przedszkolaki rozwijają się w różnym tempie, dlatego dla 5-latków o rozbudowanych potrzebach i możliwościach poznawczych gra może już okazać się zbyt łatwa i monotonna. Zdecydowanie polecałabym ją dzieciom młodszym, rozpoczynającym przygodę z komputerem, zadania będą ich uczyły i rozwijały nowe sprawności poznawcze w sposób interesujący i przyswajalny.
Mama Anna