Wspólnie przyjrzymy się temu co czuje kotek – bohater książeczki, którego poznamy dzięki animacji wyświetlanej z rzutnika.
Zaczniemy od naśladowania min, które kotek nam zaprezentuje i postaramy się wspólnie wyrazić te emocje nie tylko mimiką ale postawą całego ciała. Następnie, przy pomocy specjalnych kart każde dziecko będzie mogło ułożyć wybraną przez siebie kocią minę. Wspólnie zastanowimy się co czują ułożone w ten sposób kotki, nazwiemy emocje i spróbujemy je opisać.
Każde dziecko zostanie zachęcone do wymyślenia i narysowania scenki z życia kotka – CO MOGŁO SPOWODOWAĆ, ŻE KOTEK CZUJE DANĄ EMOCJĘ? CO MOGŁO SIĘ WYDARZYĆ? Dziecko rysuje konkretne wydarzenie na kartce, a następnie wspólnie układamy wszystkie scenki po kolei tak, żeby stworzyć dzień z życia zwierzaka. Na koniec wspólnie interpretujemy poszczególne rysunki zaczynając od obudzenia się kota, aż do jego pójścia spać. Odgrywamy wszystkie scenki z kociego dnia przy pomocy min.
Warsztat ma na celu oswajanie dziecka z różnymi stanami emocjonalnymi i sprzyjanie nauce samoregulacji. Poprzez zabawę dziecko uczy się, że emocje są czymś naturalnym i że są różne, jedne są bardziej a inne mniej przyjemne, ale wszystkie są ważne i czemuś służą. Dziecko dowiaduje się skąd emocje się biorą oraz że są czymś, co mija.
Warsztat jest dostosowany do małych dzieci i dzieci z dużą potrzebą ruchu – zaczynamy od zabawy i ruchu na stojąco, potem następuje element uruchamiający motorykę małą i dużą (znajdowanie i układanie kart), następnie mamy chwilę samodzielnej pracy nad rysunkiem a na końcu znów pracujemy wspólnie w ruchu a kończymy rozluźniającym i zabawnym robieniem min.