Wychowując się z komputerami i telefonami w rękach, najmłodsi przyswajają komputerowe słownictwo jak najprostszą wyliczanką. Pojęcia online, debugowanie, moduły, software, które dla nas często pozostają niezrozumiałe, stanowią dla nich jasny przekaz. Nie dziwi więc, że wydawnictwa zaczynają prześcigać się w promowaniu książek informatycznych dla dzieci i młodzieży.
Nakładem wydawnictwa PWN ukazała się obszerna pozycja "Twórz własne gry komputerowe w Pythonie", przybliżająca czytelnikowi podstawy programowania.
Książka napisana została bardzo fachowo. Już na wstępie dowiadujemy się jak z niej korzystać, skąd pobrać program i gdzie szukać dodatkowej pomocy, jeśli informacje zawarte w poradniku okażą się niewystarczające. Początkowe rozdziały poświęcone zostały teorii programowania – pojęciom programistycznym i matematycznym, pomagającym w pierwszym spotkaniu z Pythonem. Każdy kolejny, z 20 rozdziałów, to szczegółowo opisane etapy tworzenia coraz bardziej zaawansowanych gier.
Czytelnik dowie się jak łączyć pętle, zmienne i instrukcje w programy, wzbogacać gry o dźwięki i obrazy, zaprogramować sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi, debugować czy przekształcać komunikaty tekstowe za pomocą technik kryptograficznych.
Poradnik Al. Sweigarta to prawdziwe kompendium wiedzy dla wszystkich, którzy chcieliby zająć się programowaniem. Przejrzyście wydany, dokładnie, a przede wszystkim zrozumiale opisany i uzupełniony wieloma ilustracjami, wpaja solidne podstawy informatyczne. Na uznanie zasługuje stosowany na końcu każdego rozdziału zabieg podsumowujący najważniejsze informacje, dzięki czemu można utrwalić zdobytą wiedzę.
Uważam, że "Twórz własne gry komputerowe w Pythonie" to książka na piątkę. Nie tylko wypełni nudne popołudnia, ale przekształci biernych użytkowników nowych techonologii w programistów ograniczonych jedynie wyobraźnią.
Eliza Idczak