aa
a
aKocie przepisy i nie tylko, czyli co słychać u Hello Kitty i jej przyjaciół?

Warszawa

Recenzja książki:

Pedagogika waldorfska dla dzieci od trzech do dziewięciu lat

Pedagogika waldorfska dla dzieci od trzech do dziewięciu lat

Rainer Patzlaff
Wolfgang Saßmannshausen
...
PATRONAT

Nieocenione kompendium wiedzy o celach nauczania

a

Pedagogika waldorfska dla dzieci od trzech do dziewięciu lat to, napisany dość przystępnym językiem, przewodnik po teoretycznych założeniach edukacji i praktycznych jej aspektach realizowanych po dzień dzisiejszy w szkołach waldorfskich, stanowiących alternatywę dla tradycyjnej szkoły. Przyznam, że pierwsze strony wstępu, ze względu na pewną chaotyczność opisu założeń tytułowej pedagogiki i specyficzną terminologię, mogą nieco zniechęcić (zwłaszcza rodziców, którzy nie są pedagogami). Jednak kolejne rozdziały książki czyta się już znacznie łatwiej.


Niemniej jednak Pedagogika waldorfska dla dzieci od trzech do dziewięciu lat adresowana jest głównie do pedagogów, którzy chcą bliżej zapoznać się z systemem kształcenia mającym na celu całościowy rozwój dziecka z uwzględnieniem jego sfery emocjonalnej, poznawczej i cielesnej.  Autor jednak nie koncentruje się jedynie na szczegółowym przedstawieniu teoretycznych założeń koncepcji szkoły waldorfskiej, a podpiera się w wielu miejscach praktycznymi obserwacjami uzasadniającymi słuszność proponowanego modelu kształcenia. A zatem Pedagogika waldorfska dla dzieci od trzech do dziewięciu lat to dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nieocenione kompendium wiedzy o celach nauczania i wychowania, fazach rozwoju (swobodnej zabawy, motoryki, mowy, kompetencji społecznych u dzieci 3-9 letnich), organizacji zajęć lekcyjnych, metodach wspierania prawidłowego rozwoju, rytmie siedmioletnim, etapach przemiany sposobu uczenia się w świetle koncepcji szkoły waldorfskiej.


Lektura, choć dość specyficzna i fachowa, może jednak zainteresować również rodziców poszukujących alternatywnych form kształcenia swoich pociech. Tym bardziej, że w wielu miastach powstają przedszkola waldorfskie, a założenia tej pedagogiki nie są powszechnie znane.


Na stronach Pedagogiki waldorfskiej dla dzieci od trzech do dziewięciu lat mowa jest także o dojrzałości szkolnej i obniżeniu wieku rozpoczęcia nauki. Temat jakże aktualny i wart uwagi, który może zainteresować szersze grono czytelników.
Jako rodzic-pedagog przeczytałam tę książkę od deski do deski, ale zdaję sobie sprawę z tego, że dla rodzica, który na co dzień nie ma styczności z tego typu fachową literaturą Pedagogika waldorfska dla dzieci od trzech do dziewięciu lat może okazać się lekturą miejscami trudną do przebrnięcia. Polecam zatem do całościowej lub wybiórczej lektury – w zależności od zainteresowań i potrzeb!

 

mama Karina

 

Przeczytaj również

Polecamy

Warto zobaczyć

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako "RODO"). Pragniemy poinformować cię iż dbamy o twoją prywatność i bezpieczeństwo twoich danych. Stosujemy się do zasady minimalizacji zbieranych danych. Strona czasdzieci.pl używa plików cookie by świadczyć Państwu usługi na najwyższym poziomie. Możecie Państwo w każdej chwili zmienić ustawienia cookie swojej przeglądarki. Więcej informacji oraz przysługujące ci prawa znajdziesz w naszej Polityce prywatności. Zamknij (×)