Czytanie wrażeniowe – innowacyjna metoda zapoznania dzieci z tekstem literackim
To wyjątkowa publikacja, która w sposób zrozumiały i przystępny wprowadza nauczycieli w zasady czytania wrażeniowego – jednego ze sposobów atrakcyjnego zapoznania dzieci z tekstami literackimi.
Na czym polega czytanie wrażeniowe? To zbudowanie takiego klimatu literackiego, by słowo drukowane przeplatało się z zabawą, ruchem i niespodziankami poznawczymi. Dzieci słuchają wiersza lub opowiadania i są aktywnymi współtwórcami wypowiadanych przez nauczyciela zdań historii. Dopowiadają słowa, wykonują określone gesty, wyrażają emocje swoją mimiką.
Dowiesz się jak sprawić, aby czytanie i słuchanie było dla dzieci prawdziwym przeżyciem, zabawą i refleksją.
Korzystaj ze szczegółowych wskazówek zawartych w książce, jak przygotować sesję grupowego czytania w taki sposób, by każde dziecko z osobna potrafiło odpowiednio długo skoncentrować się na danym tekście literackim, a po jego wysłuchaniu umiało opowiedzieć o swoich wrażeniach i o przedstawionych w tekście zagadnieniach, przesłaniach czy nawet metaforach.
Książka podzielona jest na 5 rozdziałów:
-Wybór książki do grupowego czytania
-Nawiązanie bliskich relacji z dziećmi
-Przemyślany wystrój sali
-Nauczyciel w akcji
-Czytanie wrażeniowe
Inspiruj dzieci do pracy dzięki gotowym scenariuszom zajęć wykorzystujących zasady czytania wrażeniowego. Scenariusze pogrupowane są wiekowo:
-Scenariusze dla 3-latków
-Scenariusze dla 4-latków
-Scenariusze dla 5-latków
-Scenariusze dla 6-latków