TERMINY
21.01.2020
godzina: 12:00
scena: Duża Scena
czas trwania: 1 godz. 20 min
03.03.2020
godzina: 10:00
scena: Duża Scena
czas trwania: 1 godz. 20 min
03.03.2020
godzina: 12:00
scena: Duża Scena
czas trwania: 1 godz. 20 min
19.05.2020
godzina: 11:00
scena: Duża Scena
czas trwania: 1 godz. 20 min
REALIZATORZY:
Reżyseria, autor libretta: Wojciech Graniczewski
Kierownictwo muzyczne, dyrygent: Marek Kluza
Scenografia i kostiumy: Bożena Pędziwiatr
Ruch sceniczny: Kinga Kużdżał
Wizualizacje: Aldo Vargas Tetmajer, Rafał Śmierzchalski
Asystenci reżysera: Magdalena Wąsowska, Michał Kutnik
Inspicjenci: Justyna Jarocka-Lejzak, Magdalena Wąsowska
Suflerzy: Krystyna Behounek, Dorota Sawka
Akompaniatorzy: Kristina Kutnik, Olha Tsymbalyuk, Grzegorz Brajner
Pracownia elektryczna: Piotr Ropek
Pracownia akustyczna: Jędrzej Rusin
Rekwizytorzy: Dariusz Kaszowski, Witold Leśniak
OBSADA:
Czarodziej Muzomagius | Andrzej Biegun (12, 26.11 oraz 21.01)
Prof. Badacz, baśniolog | Stanisław Knapik (12, 26.11 oraz 21.01)
Bumtararam | Michał Kutnik (12, 26.11 oraz 21.01)
Kopciuszek | Monika Korybalska (12, 26.11 oraz 21.01)
I Siostra | Agnieszka Cząstka-Niezgódka (12.11 oraz 21.01), Joanna Rakoczy (26.11)
II Siostra | Karin Wiktor-Kałucka (12, 26.11 oraz 21.01)
Książę | Krzysztof Kozarek (12, 26.11 oraz 21.01)
I Dworzanin | Franciszek Makuch (12, 26.11 oraz 21.01)
II Dworzanin | Janusz Dębowski (12, 26.11 oraz 21.01)
Kapturek | Kamila Mędrek-Żurek (12, 26.11 oraz 21.01)
Leśniczy | Franciszek Makuch (12, 26.11 oraz 21.01)
Wilk | Marcin Herman (12, 26.11 oraz 21.01)
Babcia | Karin Wiktor-Kałucka (12, 26.11 oraz 21.01)
Śnieżka | Agnieszka Cząstka-Niezgódka (12.11 oraz 21.01), Joanna Rakoczy (26.11)
Królowa | Bożena Zawiślak-Dolny (12, 26.11 oraz 21.01 )
Minister | Janusz Dębowski (12, 26.11 oraz 21.01)
Królewicz | Krzysztof Kozarek (12, 26.11 oraz 21.01)
ZESPÓŁ KAMERALNY ORKIESTRY OPERY KRAKOWSKIEJ
dyrygent: Marek Kluza
Fantastyczna podróż w magiczną krainę muzyki i baśni oczaruje dzieci niezwykłością zdarzeń. Bo jak mówi jedna z piosenek spektaklu - „Jest wiele teatrów na świecie bardziej i mniej poważnych, lecz najwspanialszym dla dzieci jest teatr wyobraźni”!
Poznamy niezwykłego Czarodzieja – Muzomagiusa, który potrafi sprowadzać na scenę różne sytuacje, emocje i postaci z baśni. Za sprawą magicznej muzyki pojawi się więc na scenie Czerwony Kapturek, Kopciuszek, Królewna Śnieżka i wielu innych bohaterów opowieści dla dzieci. Niestety w szlachetnej pracy Czarodzieja przeszkadza hałaśliwy potwór Bumtararam, który zakłóca czarodziejskie sztuczki. Sprawia on, że na scenie panuje chaos, a w bajkach wszystko się plącze i miesza. Akcja poważnie się komplikuje, tworząc niespodziewane, absurdalne i zabawne sytuacje. Na szczęście zjawia się Profesor Badacz, specjalista w dziedzinie bajkoznawstwa i baśniologii stosowanej. Pragnie on poznać i opisać działalność Muzomagiusa oraz opublikować swe odkrycia w tworzonej od lat Baśniowej Encyklopedii Muzyki! Miejmy nadzieję, że Profesor wspólnie z Czarodziejem i z pomocą publiczności zdołają pokonać hałasującego stwora, a wszyscy bohaterowie będą mogli powrócić do swoich bajek.
„Muzyka i Magia” to spektakl rodzinny, z którego każde pokolenie wyniesie coś dla siebie. Dzieci młodsze odnajdą tu motywy z trzech znanych baśni: „Kopciuszka”, „Czerwonego Kapturka” i „Królewny Śnieżki”, podane w zabawnej rozrywkowej formie. Dzieci starsze będą śledzić sensacyjne motywy tajemniczej wyprawy Profesora Badacza do nieznanej krainy, podane w stylu „fantasy” i podziwiać magiczne sztuki Czarodzieja Muzomagiusa. Młodzież dostrzeże różnorodność warstwy muzycznej i elementy humoru zawarte w zabawnej, komiksowej akcji. Natomiast widzowie dorośli towarzyszący młodym widzom, odnajdą w przedstawieniu aluzje do „Burzy” Williama Szekspira oraz liczne preteksty do rozmowy z młodzieżą na temat potęgi muzyki, która uruchamia nieskończone przestrzenie wyobraźni, a także na temat powracającego zawsze w baśniach motywu walki sprzecznych żywiołów: muzyki i hałasu, piękna i brzydoty, dobra
i zła.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” - priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.