Podział rodziców na lepszych i gorszych
Dzień dobry,
mam problem z wychowawczynią w przedszkolu.Czuje się lekceważona
i niezauważana przez panią, która nie przekazuje mi bieżących informacji, dowiaduję się od innych rodziców, a nawet zauważyłam, że pani ma podzielonych rodziców na lepszych i gorszych. A jak już dojdzie do rozmowy, to nawet nie patrzy na mnie, tylko odwraca wzrok i zaraz zaczyna się czymś innym zajmować, mam odczucie, że nie zajmuje się też tak, jak powinna moją córka, która jak wchodzi do sali, to chowa się za moimi plecami. Starałam się to wyjaśnić, ale bez rezultatu.
Agnieszka

Renata Trojan - Psychoterapeuta, specjalista terapii uzależnień, socjoterapeuta
Renata Trojan
Psychoterapeuta, specjalista terapii uzależnień, socjoterapeuta
Odpowiedź:
Witam Panią,
zawsze warto i trzeba rozmawiać z opiekunami dziecka, zwłaszcza jeśli pojawiają się u niego niepokojące nas zachowania. Czasem może to być utrudnione z różnych powodów i nie wynikać ze złej woli wychowawczyni. Może warto umówić się na rozmowę w konkretnym terminie, kiedy wychowawczyni nie będzie zajęta opieką nad przedszkolakami. Wtedy też łatwiej dopytać o zachowanie i postępy dziecka, samej powiedzieć o tym, co Panią niepokoi i na co chciałaby Pani zwrócić uwagę.
Jeśli czułaby się Pani nadal ignorowana lub wychowawczyni odmówiłaby takiej rozmowy, zawsze można zwrócić się z prośbą o pomoc lub interwencję do dyrekcji przedszkola.
Pozdrawiam,
Renata Trojan