Mówienie o profilaktyce przemocy wówczas, gdy przemoc w szkole jest faktem, jest jak mówienie o zapobieganiu próchnicy u osoby, która ma protezę zębów. Dziecko bowiem trzeba uczyć jak współistnieć w społeczności już wówczas, gdy jest ono zdolne do przyswojenia sobie pierwszych podstawowych tzw. kompetencji społecznych, czyli empatii, umiejętności dzielenia się, akceptowania zachowań innych niż własne, etc. Dzieje się to w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Stąd idea projektu Silniejsze Dzieci/Mniej przemocy 2.
Silniejsze dzieci - Mniej przemocy 2 opiera się na “oryginalnym” projekcie sprzed kilku lat o tym samym tytule, w ramach którego opracowano podręcznik dla nauczycieli, zawierający przykłady działań i interwencji, które pomagają dzieciom w rozwoju kompetencji społecznych na etapie przedszkolnym. W oparciu o te materiały, nowy projekt opracuje szkolenie dla nauczycieli, a także rozszerzy spektrum ćwiczeń i materiałów o wiek wczesnoszkolny. W ten sposób zwiększy szanse na prowadzenie faktycznej profilaktyki przemocy w środowisku przedszkolnym i w szkołach podstawowych.
Grupą docelową projektu są nauczyciele i wychowawcy, pracujący w przedszkolach i szkołach podstawowych. Projekt ma na celu wyposażenie nauczycieli i wychowawców w materiały wspierające i scenariusze działań, jak wprowadzić do szkół i przedszkoli programy zapobiegające przemocy i prześladowaniu.
Planowane rezultaty projektu to:
Silniejsze dzieci Mniej przemocy 2 to projekt, który otrzymał dofinansowania UE na lata 2014-2016, a partnerstwo tworzą następujące instytucje:
Kontakt:
dr Adam Gogacz - koordynator merytoryczny (adam@gogacz.eu )
Marta Kędzia - menadżer projektu (dpf-szkolenia@spoleczna.pl)
Więcej informacji na stronie internetowej: http://strongerchildren.eu/