Warszawa

Gry na tablet, czyli terapia przez zabawę w domu

Gry na tablet, czyli terapia przez zabawę w domu

Ktoś idzie chodnikiem, słychać jak stukają obcasy, później pojawia się odgłos burzy, dzwonek od roweru czy suszarka do włosów. Alex siedzi skupiony, słucha i wskazuje odpowiedzi. Od kilku tygodni regularnie ćwiczy za pomocą aplikacji Edukacja Włączająca. Widać już pierwsze efekty.

 

 

Alex to pięciolatek z autyzmem. Jest jednym z dzieci objętych projektem trójkąta współpracy firmy DrOmnibus (czytaj więcej o projekcie). Może się uczyć w domu, podczas zabawy i w czasie terapii. Narzędzie, które mu to umożliwia, dostępne jest na tablet, więc może z niego korzystać wszędzie.

 

Jak działa taka aplikacja?

 

Aplikacja prezentująca zadania w formie gier sprawia, że dzieci mają naturalną ochotę, żeby takie narzędzie eksplorować. Naturalny jest u dzieci pociąg do technologii, chęć odkrywania nowych rzeczy i warto ten właśnie zapał wykorzystać. Dzieci ćwiczą w ten sposób umiejętności społeczne, zdobywają nową wiedzę, poznają kształty, kolory, warzywa, części ciała, ale tak naprawdę wcale nie czują, że się uczą. Kluczem do sukcesu gier DrOmnibus jest motywacja. Atrakcyjność narzędzia oraz specjalnie zaprojektowany system motywacyjny sprawiają, że dziecko chce nabywać nowe umiejętności.

 

 

Czy takie umiejętności sprawdzają się w życiu codziennym?

 

Alex rozpoznaje wszystkie warzywa w życiu codziennym, ale miewa problemy z odróżnieniem ich na obrazkach. Musi się zatem jeszcze nauczyć pracy na symbolicznie przedstawionym obiekcie. Dla dzieci z zaburzeniami to niezwykle istotne, by potrafiły swoją wiedzę generalizować. Istotną umiejętnością jest również różnicowanie. Kiedy Alex widzi na obrazku jabłko i paprykę, musi się dłużej zastanowić, bo wyglądają one podobnie. Nabywanie wiedzy praktycznej i teoretycznej jest równie ważne. Bywa i tak, że dzieci potrafią rozpoznać np. konkretne emocje w teorii - widząc je na obrazku, potrafią nazwać, ale nie odczytują ich u innych osób. Wtedy warto w pracę z aplikacją włączyć elementy dramy. “Ćwiczymy pokazywanie emocji do lustra i właściwie wszędzie, gdzie można zobaczyć swoje odbicie. Robimy więc miny do porcelanowej spłuczki” - śmieje się mama Alexa.

 

Co się zmieniło po kilku tygodniach pracy?

 

Po kilku tygodniach pracy Alex potrafi zapanować nad zachowaniami trudnymi. Podczas pracy z aplikacją nie występują u niego agresja i autoagresja. Ich miejsce zajmuje skupienie i motywacja do pracy. “Kiedy włączamy Edukację Włączającą, Alex patrzy w nią jak zaczarowany. Potrafi sam ćwiczyć cyfry lub kształty przez kilkanaście minut i w tym czasie nie wykazuje żadnych zachowań oporowych, ustają również w tym czasie echolalie. Reaguje na polecenia w aplikacji.” - komentuje jego terapeutka. To ogromny sukces.

 

Zobacz i sprawdź, czy aplikacja Edukacja Włączająca może pomóc również Twojemu dziecku. Możesz z niej korzystać bezpłatnie przez 14 dni!

Skontaktuj się z nami, by wziąć udział w naszym projekcie!

 

 

 

Przeczytaj również

Polecamy

Więcej z działu: Artykuły

Warto zobaczyć